• izzi

APC resistent & trombyl

Hej
    Har fått veta att jag är APC resistent och ska äta trombyl vid nästa grav. Är det någon här som lyckats få barn efter trombyl behandling? Vill så gärna tro att detta kommer hjälpa mig.

• Svar på tråden APC resistent & trombyl
  • Saffran84

Hej izzi!
    Det finns ett helt gäng här på fl som äter trombyl pga upprepade missfall och jag vet att många av dem lyckats få barn! Jag har precis börjat med trombyl 150 ng och hoppas nu innerligt att det hjälper. Jag är dock inte APC-resistent men har problem med immunsystemet, för högt TNF-alfa och ANA possitiv.

Hur många mg trombyl tar du? Om inte trombylen skulle hjälpa så kan man också prova andra blodförtunnande medel som Fragmin-sprutor tex. Nån gång kommer det att bli din tur också!!!
    Lycka till!

• izzi

Tack Saffran!

Jag har inte börjat, men så fort jag plussar ska jag. Trombylen är på 75 mg.

Hoppas de hjälper för dig också, har du börjat äta trombylen innan positivt gravtest?

• Saffran84

Ja, min läkare sa att jag skulle äta direkt då det annars kan bli fel redan vid inplantationen. Men det kan ju bero på att vi har olika fel som läkarna säger olika. Hoppas du får plus snart då, så att du får börja testa medicinen! Här strular ÄL så det blir nog inget försök denna cykeln....typiskt!

Svar på tråden APC resistent & trombyl