• Purlan

Fostervattenprov, bred nackspalt?

Luddis skrev 2008-04-22 14:21:42 följande:
    2,9 mm kan vara helt normalt.
    HJärtfel kommer ju inte att visa sig på FVP heller.
    Jag skulle inte tycket 1:600 var hög risk, men jag skulle nog vilja kolla hjärtat ändå.
    Fick själv nackspalt 4,6mm och en risk på 1:2, fvp var helt normalt men vår bebbe har ett hjärtfel visade det sig när vi gjorde hjärtul.

Finns du kvar? Hur var bebisens hjärtfel? Mår ert barn bra idag?
    ♥ Underbara E Charmiga A♥
  • Purlan

Härligt att höra. Är själv i v 16, nackspalt på 4,1, moderkaksprov visade inget, så nu håller jag tummarna att allt annat är bra också!

• Purlan

Uppdaterar exakt ett år senare. En liten grabb föddes den 4 juni. Trots bra resultat på MKP var jag nervös och blev inte mindre nervös när det visade sog att han låg i mängder av fostervatten (indikation på downs eller fel på mage och tarmar) och sedan kom ut med ett rejält nackskinn (man hade lätt kunnat ta tag och bära honom i det. Ytterligare en indikator på downs. Så trots att MKP visat att det inte var det gick jag ett bra tag och letade fler "fel". Sex månader senare är det en kärnfrisk, pigg och busig kille jag har här hemmA!

• Purlan

Uppdaterar exakt ett år senare. En liten grabb föddes den 4 juni. Trots bra resultat på MKP var jag nervös och blev inte mindre nervös när det visade sog att han låg i mängder av fostervatten (indikation på downs eller fel på mage och tarmar) och sedan kom ut med ett rejält nackskinn (man hade lätt kunnat ta tag och bära honom i det. Ytterligare en indikator på downs. Så trots att MKP visat att det inte var det gick jag ett bra tag och letade fler "fel". Sex månader senare är det en kärnfrisk, pigg och busig kille jag har här hemmA!

Svar på tråden Fostervattenprov, bred nackspalt?