Inlägg från: ananda74 |Visa alla inlägg
  • ananda74

Fostervattenprov, bred nackspalt?

Trollar skrev 2008-04-22 19:27:19 följande:
    jag hade gjort foster vatten prov, jag fattar inte vad det finns för mening med detta " nu skall vi se vad läkaren GISSAR att mitt barn har för risk ",, är tillräckligt orolig för att det skall bli fel ändå,,, gjorde fvp direkt. Så skönt att vet att allt är okej till 100 %.
    Haha...då resonerar du EXAKT som jag. jag gjorde FVP igår för jag tyckte inte det var lönt att gå igenom alla kval och tvivel som man kan få genom att BM gissar och antar att risksiffrorna är på ett visst sätt. dessutom litar jag inte på barnmorskor, det känns inte som de kan så mycket läkare...kanske fel men så känner jag.

Lyckogrisen: siffrorna är egentligen inte ens så höga som 0.5%. det beror på hur man räknar och hur man jämför. överhuvudtaget föreligger en risk på 1-2% att få missfall fram till v18 och i den grupp som gjort FVP var risken kanske förhöjd med 0,1% och då plussade man på det på de övriga 1-2% istället för att ange en korrekt siffra för fvp-gruppen.

titta gärna in på min FVP tråd där alla som gjort det berättar hur det gick. ingen fick missfall där iallafall. www.familjeliv.se/Forum-2-37/m29894664.html
Svar på tråden Fostervattenprov, bred nackspalt?