Jag födde mitt första barn nu för 5 dagar sen och jag har GRYM spyfobi, så illa att jag inte ens testade lustgasen för man "kan" må illa av den. Så jag andades mig igenom hela förslossningen och sen på slutet fick jag EDA satt i ryggen för att orka hela vägen. När barnet passerade knölarna satt jag och gungade lite på en pilatesboll jag kände ett litet men hanterbart illamående. Det var övergående och inte alls så illa som jag mått under hela graviditeten. Sen mådde jag inte illa alls, förrän jag var klar och jag ätit macka från den berömda brickan efteråt. DÅ kände jag, fy fan vad illa jag mår och satt och flämtade med en påse i handen och uskan såg förvånad ut.
Jag klarade mig då oxå utan att spy för jag är envis och vägrade spy upp det jag nyss ätit och jag är säker på att detta illamående hade mer med att jag krystat mer eller mindre i 4 timmar och var utmattad, och sen på det började käka macka och saft för jag behövde energi efteråt. Jag åt ingen på hela förlossningen.. vem KAN äta när man springer maraton undrar jag? Inte jag i alla fall. Magen står still vid en så stark ansträning.