• skugga1

Tråd Om ÄD i sverige

Jag tänkte bara starta en tråd för oss som inte har börjat resa runt i världen för ÄD ,
    om det är nån som vill prata lite?
    Vi har precis börjat med vårt första försök, och tycker det skulle vara kul att byta upplevelser med nån.
    Kram

• Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige
  • skugga1

Det är klart du får vara med.SkrattandeJag går i Uppsala och jag kände mig lite ensam.
    Det verkar som nästan alla åker utomlands men vi tänkte börja här.Om det inte går bra så måste man ju ut och resa förr eller senare.
    Vi har precis börjat vårt 1 försök och vågar knappt hoppas på att det ska lyckas.
    Håller tummarna för att det ska gå bra för er.
    Förra månaden fick vi avbryta ett försök för att donatorn fick för få ägg(par 2)sen trodde de att vi skulle få vänta tills i höst.Men det gick mycke fortare, så nu kör vi med provera och väntar på mens(för en gångs skull)
    kram

• skugga1

Jag förstår om det känns otäckt med sista försöket,men hoppas det ska bli sista gången gillt.
    Det här är ju  helt första försöket för oss eftersom jag har pof går det ju inte på nåt annat sätt.
    Vet du om fertilitetsmottagningarna har öppet på helgerna ? Jag tror jag kommer få mens på en helg och skulle ringa när den kom.

• skugga1

Jag går på akademiska, men vad skönt attdet inte gör nåt om man ringer på måndagen.
    En till sak att låta bli att oroa sig för.

• skugga1

Hejhej
    Det är klart du får vara med. Jag är strax 31år och det är min lilla syster som gör en korsdonation,så åldern har inte vart nåt problem för oss.Vid nästa försök vet jag inte hur det blir. Men man får väl bara vänta om man inte vill åka utomlands.Fundersam

• skugga1

Jag tycker ÄD är en fantastisk möjlighet,man kan ju få hjälp för nästan allt så varför inte för detta.Men jag har ju inte haft nåt allternativ nånsin, så jag har haft många år på mig att vänja mig vid tanken.
    Vad tror ni förresten om att sola solarium när man äter alla dessa hormoner inför ET?
    Jag är soltokig och känner mig jätteblek just nu.Efter ET är det väl inte så bra,Så ha bara ca en vecka på mig.Förvånad

• skugga1

jag vet inte om man måste stå i kö igen,men antar det eftersom det är brist på donatorer.
    Vad tråkigt att det inte har gått bra ,stor kram,.Finns det några prover de kan ta för att öka chanserna inför nästa försök?

Lycka är att inte känna saknad
  • skugga1

Vi har vårt första et på fredag och jag är jättenervös. Hur lång tid efter kan man testa?

• skugga1

Hejsan alla
    Har nån nått tips på sysselsättning under ruvning? Känns som om jag kommer bli lite knäppoch skulle behöva tänka på nått annat men det är så svårt.
    Tänkte oxå att vi kanske skulle ha en lista (alla andra har ju)om ni vill vara med.

I KÖ

RUVAR
    Skugga1:a äd,ET16/5

GRAVIDA

Så hoppas jag att gravid delen blir full fort
    kramar

• skugga1

JÄTTEGRATTIS
    Hoppas allt går bra men nu är första hindret avklarat,grattis.
    Jag skulle oxå viljatesta innan td men jobbar hela helgen och tror det är för tidigt att testa på ruvardag 12eller 13.
    kram

• skugga1

ja, vi är lite ensamma här,men jag känner att det är bättre att börja här.Betala massa pengar och åka utomlands kanske man får lov att göra sen iaf.
    Tack för tummarna.
    Hur mår du,har du förstått att det blev +?
    Själv tycker jag allt känns så overkligt.
    kram

• skugga1

Testade minus idag så nu är det slut för denna gången.
    Hur går det för er andra?
    kram

• skugga1

Hejsan
    Ändrar lite i listan,nu blir det ju ett uppehåll för vår del men vi får väl hänga på låset när de öppnar efter sommaren.

Skugga 1:aFET efter sommaren

RUVAR

GRAVIDA
    Fride 3:e ÄD försöket

Idag har jag "firat" mens med öl och en cigg,Det hade jag mer än gärna klarat mig utan,men får njuta av det nu när man kan.
    stora kramar

• skugga1

Tack, det är så jobbigt att man har så stora förhoppningar,men det blir ju säkert  flera gånger så man kanske blir lite van.
    Det kommer gå jättebra den 18.
    kramar

• skugga1

Hejsan vi går på ackis och vi hade första besöket i okt,då sa de att väntetiden var ett år men i mars (efter5 mån )hade de en donator. Tyvärr gick det inte bra den här gången så vi kör igång med frysta efter sommaren
    Det är ju alltid tillgången på donatorer som styr hur lång tid det tar,men vi fick tid till kurator samma dag som första besöket sen en testcykel direkt och sen var det bara att vänta.
    Tiden går fortare än man tror men hoppas ni slipper vänta så länge.
    KRAM

• skugga1

Hejsan
    Undrar bara om det är nån mer än jag som har blivithelt konstig i magen efter ÄD?
    Jag är jättesvälld och har lite ontnästan hela tiden.Det är över en månad sen jag fick- så det måste väl bero på nåt annat men tänkte kolla.
    Hur klarar ni andra av sommaruppehållet? det här är nog den längsta sommaren jag har varit med om.
    KRAM

Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige