• Emmylou

Tråd Om ÄD i sverige

Hej på er! Vi är kallade till nybesök på KS Huddinge. Som jag förstår får man efter det boka tid hos kurator, sedan testcykel och sedan ÄD. Är det någon av er som vet hur lång tid det kan tänkas ta mellan nybesök och behandling?

MVH-E (som är i adoptionsvärlden men nu hamnat i ÄD-världen )

• Emmylou

Hej Skugga! Tack för svaret
    Vi har redan stått i drygt 2 år i kö för att få komma på nybesök. Så om det skulle vara 1 års väntetid till när vi kommer dit så hoppar vi av ÄD-tåget och fortsätter på adoptionståget
    Jag förstår att det är tillgången på donatorer som styr, och den verkar ju tyvärr inte vara så bra.. Synd att det inte gick vägen för er, men frysta kan vara riktiga fighters. Lycka Till!
    KRAM

• Emmylou

Hej Interrupted!
    Om vi lyckas med ÄD ska vi absolut berätta för barnet. Det är dessutom lagstadgat att barnet vid 18 ska ha info om ÄD (kanske inte alla som bryr sig om det ändå). Jag tror att det är bra att förstås inte vänta till barnet är 18, vilken chock! Utan prata om det redan när barnet är liten. Jag har inga betänkligheter om att barnet kan söka upp genetisk släkt som vuxen, förutom kanske rädsla för att mitt barn riskerar bli besviken om te.x genetisk mor ej vill ha kontakt.
    Lycka till med donatorskapet, härlig insats!
    -E

Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige