• Winka

Vetlanda tråden

Här är en Vetlandabo till... nyinflyttad till råga på allt. 

Idag vågar man sig väl ut en tur när värmen har kommit tillbaka. Var hittar jag den bästa lekplatsen? Killen börjat att tröttna på den vi går till och han är inget fan av mammas HM-springande.
  • Winka

Forbidden; Jag växte upp här i krokarna och har efter tio år med studier och jobb på annan ort flyttat tillbaka. Killen har precis passerat tvåårs strecket. Så det är inga jätteprotester mot Hm än... det kommer väl med treårs-trotset.

Tanja; Blev lite förvånad att ÖF var sommarstängt hela lovet. Hade hoppats att man skulle kunna träffa lite nya mammor och barn där. Jaja, det är väl bara att aktivera sig själv och vara påflugen på alla mammor på lekplatsen. 
    Är ÖF bra här? Det kan ju se lite olika ut...
  • Winka

Jag går väl till ÖF när den öppnar efter lovet och kollar läget. Det brukar ju vara grupperingar vart man än vänder sig. Och som nyinflyttad kanske man känner sig utanför ändå och blir lite extra känslig för sådant. Tur att jag träffar på lite bekanta ansikten från förr ibland.

Det där med Torsdagsgruppen låter ju bra Forbidden. Som helt ny i stan känns det säkert skönt med en sådan grupp.
    TanjaS, jag har själv provat på stan och rena vischan. Har kommit fram till att jag saknar det jag inte har. Puls eller lugn, men Vetlanda känns helt rätt för mig nu.
Svar på tråden Vetlanda tråden