• Me o Mike

Ni i Stockholm - vart vände ni er för att få snitt?

Jag tog upp det med min bm.. Dom MÅSTE hjälpa dig på nåt sätt.. Så min skickade remiss till spec.mödravården där jag fick prata med överläkaren..

• Me o Mike

njae jag var hos henne 2 ggr och prata,, Fick det ganska lätt faktiskt!

stinagreta skrev 2008-04-11 15:44:23 följande:
    Och denne var förstående och du fick snitt? Fick du kämpa mycket?Jag hör så mycket skräckhistorier om tjejer som får kämpa och kämpa men inte tas på allvar. Fy fan, det är övergrepp känner jag.
  • Me o Mike

Man får nog räkna med att vara tuff och va hård och verkligen vara säker på att man VILL ha snitt.. Och man måste nog ha bra anledning.. Annars kommer dom försöka få dig till att föda vanligt eftersom det är det bästa.
    Jag snittades på Karolinska förra måndagen..

stinagreta skrev 2008-04-11 15:47:16 följande:
    Vad skönt, det känns lugnande. Vet nån om det är olika på olika sjukhus? Eller om någon läkare eller "barnmorskeställe" är "ökänd" - alltså nån som man ska akta sig för om man vill ha planerat snitt?
  • Me o Mike

Jag har gjort 2 snitt.. Ett akut och nu detta planerade.. Operationen nu var HEMSK!!! Hon satte ryggbedövningen fel osv..
    Men jag var pigg och så efter.. Var uppe o gick samma kväll.. Jag hade ju HELST fött vaginalt om jag fick välja.. Men jag förstår de som är rädda!

• Me o Mike

Hmm det vet jag inte om det finns..

• Me o Mike

Nej man ska AKTA sig för dublinmodellen!!!

stinagreta skrev 2008-04-17 14:54:10 följande:
    Nej.. jag insåg att du inte snittats än när jag läste ditt inlägg lite noggrannare. Tack så mycket för ditt svar, nu känner jag mig lite lugnare. Jag har varit så himla rädd för att vara tvungen att sitta och bli offer för övertalningskampanj efter övertalningskampanj och sen kanske inte bli "trodd" och tvingas föda vanligt ändå. Vad gör man då liksom när man är så rädd så man dör? Nu känns det som jag kan vara lugn i att jag säkert får snitt... Skönt. (För jag kaaaanske är gravid nu. Kaaaanske. BIM på måndag. Om jag är det blir min förlossningsskräck det första jag säger till min bm. Definitivt.)Annars låter dublinmodellen jättebra! Så borde det vara på alla förlossningar. Lycka till med snittet Jaylin!
  • Me o Mike

Grejen är ju att dom vill att förlossningen ska gå så fort som möjligt..
    Jag nämnde den för min BM och hon blev helt förskräckt!

Jag hade en sån första förlossning.. :-S Låg med starka värkar i 50 timmar.. SEN fick jag snitt..

stinagreta skrev 2008-04-17 15:56:45 följande:
    Varför? Det låter ju jättebra att veta att man har en barnmorska med sig hela tiden som inte lämnar en. Jag tror ju inte att de skyndar på förlossningen om det är farligt. Då kanske de erbjuder snitt i så fall, och det kanske man vill ha om man kämpat jättelänge. VILL man kämpa vidare får man väl det säkert. Jag tycker det låter kanon (om man vågar föda vill säga)
Svar på tråden Ni i Stockholm - vart vände ni er för att få snitt?