Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?

oj, självklart är det helt ok. Blev oerhört förvånad över resultatet :O

• giftgrodan
    werty123 skrev 2008-04-16 09:41:51 följande:
    ja men jag tkr det inte är normalt att göra så mot varandra, det e min åsikt. men vill ni umgås med era ex så är det väl trevligt för er. Men jag eller min sambo skulle aldrig kunna göra så mot varandra även fast vi var goda vänner med våra ex, så är det inte normalt att umgås med sina x..
    Så det är inte normalt att umgås med sina goda vänner?
  • giftgrodan
    werty123 skrev 2008-04-16 10:03:05 följande:
    goda vänner får man väl umgås med, men nu pratar vi om X och det e inte samma sak som goda vänner, du har ju haft ett tintimt förhållande med ex:et och det brukar man väl inte ha med goda vänner eller?? så nej jag tycker det e helt onormalt kalla mig vad ni vill, men alla har rätt till sina åsikter
    Jag ser det såhär: exet är antagligen ex av en anledning. Det är väl MINDRE risk i så fall, eftersom personen som sover över vet exakt vad den får, eller vad man ska säga... men som Magrat säger, det är förstås olika inom alla förhållanden och med alla ex.

Och jag tycker det är onormalt att säga upp en vänskap bara för att man har haft ett intimt förhållande.
  • giftgrodan

varför måste en vänskap ta slut bara för att förhållandet gör det? Naturligtvis kan det ju vara väldigt svårt i vissa lägen, om någon har "såna" känslor kvar,e ller beroende på andra saker, men annars? Jag tycker snarare det känns väldigt konstigt att man måste bryta all kontakt bara för att man inte älskar varandra på ett romantiskt sätt längre.

Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?