• snillis

Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?

Ja, självklart.

Vi umgås som nära vänner med makens fd fru och hennes nya man.
    Skulle inte ha några problem med att maken sov hos dem.

Fast hade det varit i början av vårt förhållande hade jag nog haft svårare att hantera det.

• snillis

Oj, då är jag onormal då
    Och min make också........
    Men vi VET att vi kan lita på varandra.
    Om man inte låter sin partner umgås med vem han vill, då kanske man skall se över sin relation.
    Om man inte har nåt att vara orolig för - då håller man inte på med sådana "fjortisfasoner"

werty123 skrev 2008-04-16 09:41:51 följande:
    ja men jag tkr det inte är normalt att göra så mot varandra, det e min åsikt. men vill ni umgås med era ex så är det väl trevligt för er. Men jag eller min sambo skulle aldrig kunna göra så mot varandra även fast vi var goda vänner med våra ex, så är det inte normalt att umgås med sina x..Patsy Dee skrev 2008-04-16 09:37:06 följande:
  • snillis

Men det säger ju mer om dig och dina relationer med dina ex än någonting annat.
    Tråkigt att du har så dåliga erfarenheter av förhållanden.

Och att säga att det är sjukt - ja, du jag undrar vad det är som är sjukt egentligen.

Har man inte större förståelse för att människor kan ha olika åsikter och erfarenheter så är det ju djupt allvarligt.

Analoga skrev 2008-04-16 13:14:05 följande:
    Självklart gör var och en som de vill! Jag tycker bara det är helt sjukt att umgås med sina ex. Finns inte i min värld.
  • snillis

Så alla vänner som du tycker är OK att övernatta hos, skulle du vilja vara ihop med?
    Eller?

Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande:
    Jag måste tillägga att jag tycker att om man har så starka vänskapsband till sitt ex, och t o m övernattar där (!!?) så kanske de ska ta sig en funderare om de inte borde bli ett par igen!? Jag anser att om man gjort slut på ett förhållande så är det slut. Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra.
Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?