• Luckyy

Normalt?

Är så irreterad på min pappas fru! bara för hon är så svartsjuk på min mamma bara för att mamma o pappa har mej o min syster tillsammans, ska det behöva gå ut över oss?
    Hon bestämde t.ex. att inte berätta för min lillasyster (som pappa och hon har tillsammans) att jag var gravid förrän jag va i 7:e månaden "för det kunde ju hända nått" vilket ja känner att hon kanske hoppades på. det låter hemskt men hon är verkligen en hemsk människa. Hon blir jätte sur när pappa pratar med mig om bebisen och hur jag mår. då går hon och tjurar i 3 timmar i ett annat rum.
    Idag fick jag höra av min äldre lillasyster att hon hade varit hos pappa och skulle bestämma vad vi skulle äta där när vi ska dit på middag på fredag. Då frågade pappa om det blev bra med paj, men min syster sa att jag inte åt det. Då va pappas fru tvungen att tillägga att duger inte det kan jag lika gärna vara utan..Okej ska jag som är i 9 månaden inte äta då då eller? blir så arg på den människan, och det förstör relationen mellan mig och min pappa, vilket jag inte vill att det ska göra.
    Är det ett normalt beteende på en snart 40 åring?
    Borde svartsjukan inte vara borta efter 11 år???

• Svar på tråden Normalt?
  • lucciifer

det dära betenende likanar min mammas nya man... eller sambo.

han ska alltid vara i centrum om dte inte handlar om han så vill han inte lyssna, när vi skulle planera min student middag jag och mamma, så gick han ock tjurade i ett annat rum bara för att det inte handlade om han...

och han är näst in till 70 år...

• Luckyy

jag förstår mig inte på vissa personer allså!
    Men en sak har jag lärt mig o det är att skulle det hända att jag blir styv mamma nån gång så ska jag inte beté mig så..

• lucciifer

nej jag fattar inte heller de är ju vuxna människor. men endel tycker om att vara nummer ett och när de inte är de så blir de fly förbannade..

• Luckyy

precis. men dom visste ju om redan från början att man fanns där. man ska ju faktiskt inte behöva be om ursäkt för att man finns till. det får dom väl ta med våra föräldrar i sånna fall. vad säger han när din mamma ska bli mormor nu då? 

• lucciifer

instämmer helt.
    nej han tror att han kommer bli morfar, att det är hans barnbarn.

och sedan så visar det sig när man kommer och besöker om han tycker att vårt barn kommer få för mycket uppmärksamhet...
    (han har tydligen blivit lite arg på mitt brorsbarn som är 2 år, hon fick lite för mycket uppmärksamhet av mamma...)

har det löst sig med maten för dig då?

• Luckyy

ja det va ju bara ett förslag som min pappa gav min syster då. när hon sa att ja inte gillade paj så sa han att då kunde han göra fläskfilé, så det va ju inga problem för honom liksom. men hon måste alltid komma med en kommetar. och min pappa har väl egentligen aldrig sagt ifrån till henne. o när han gjort det så har det nästan blivit skilsmässa. hm, moget...

• lucciifer

men om det inte blir något problem för din pappa att laga en annan mat så kan hon ju hålla tyst.
    knas

• Luckyy

mm eller hur?
    som sagt det finns verkligen folk till allting.
    Men blir så arg ibland, o då känns det så skönt att få skriva av sig.

• lucciifer

man ahr tillåtelse att bli arg, speciellt när folk beter sig som de gör.

menjag förstår inte hur man kan tänka sig vara tillsammans med såna personer.

• Luckyy

nej inte jag heller. Eller som min pappa, han umgås inte med nån av hans gamla kompisar. min pappa är ursprungligen från Berlin, och farmor har bara varit i sverige en gång sen pappa och mamma skilde sig. Och pappas nys fru har gått i 8 år och gnällt på att farmor inte träffat min minsta syster. för det första är det inte svårt att åka ner dit och hälsa på. och nu när min farfar gått bort har både pappa och farmor känt att dom vill ha mer kontakt så nu ska farmor komma ett par veckor i sommar o sen komma och vara över jul. Ne, då blir det världens gnäll där hemma, för det ska bli så jobbigt att hon ska komma.

• lucciifer

men vilken tant hon är!
    hon ska väl vara glad att din pappa och hans mamma vill ha bättre kontakt nu.

hon verkar vilja ha allt och inget.

Svar på tråden Normalt?