• mysan87

Mitt spädbarn vägrar sova själv?!

Tjollabolla skrev 2008-04-08 16:27:59 följande:
    Bebisen är en månad gammal och du klagar?! Seriöst? Självklart vill bebisen inte ligga själv och sova. Det är kallt och ensamt.

jag tycker inte att hon klagar! hon frågade ju bara vad hon ska göra för att få bebisen att sova själv eftersom det inte fungerar att ha en bebis i famnen dygnet runt!!
    Tycker hon fick bra tips om bärsjalar och andra saker!

Min dotter är sex veckor och hon sover brevid mig på nätterna, men på dagarna försöker jag åtminstonne en av sovstunderna att få henne att sova själv så jag kan pyssla lite här hemma.. duscha, städa, tvätta och laga mat.
    och självklart njuter jag av alla stunder hon sover på min mage ändå!

• mysan87
    Tjollabolla skrev 2008-04-09 15:41:50 följande:
    Skojar du? hela inlägg är ju ett klagomål! Hon vill "vänja av" sin nyfödda med att sova i famnen! OoTROLIGT!
    Jag tror ändå inte att hon menar att hon aldrig vill ha sin dotter sovande i famnen för det.
    hon har nog bara uttryckt sig lite klumpigt.
  • mysan87
    Amigos skrev 2008-04-09 16:26:21 följande:
    Jag tycker ändå att man på ett snällare sätt kan tala om för TS att det är så det är att vara förälder. Håller med om att det är sånt man får räkna med och acceptera men det kanske inte är så lätt att veta det när man är ung och får sitt första barn.Eftersom det är hennes första barn så vet man inte allt, och alla barn är ju inte likadana. Min tös började sova själv vid sex veckor så visst går det.
    håller med dig om att man kan säga det på ett snällare sätt.
    och sen tycker jag att hon har all rätt att ställa denna fråga utan att bli påhoppad.
    och alla barn är ju olika.
    Jag är också ung och har bara varit mamma i sex veckor, har nog miljontals dumma frågor om hur det ska vara och hur man ska göra, men frågar man inte så får man ju inget veta heller.
Svar på tråden Mitt spädbarn vägrar sova själv?!