• Amigos

Mitt spädbarn vägrar sova själv?!

Känner så väl igen mig, min lilla Melina var precis likadan.
    Första tiden så sov hon endast i vårt knä eller på vår mage och vaknde på en gång så fort vi la ner henne i vaggan. Sov med oss i sängen första tiden bara för att vi skulle få lite sömn.

Men man får gå lite på vad de vill och ge dem närhet och trygghet för det släpper sen, Melina började att sova själv i sin säng runt 6 veckor. Så det kommer att ordna sig.

• Amigos

Tycker det är synd att en del väljer att hacka på henne istället för att hjälpa. Har ni inget snällt eller hjälpfullt att skriva så skriv då inget.

Hon har just blivit mamma för första gången och det är inte alltid så lätt då. Det är ju bra att ha Familjeliv att vända sig för råd och stöd, att bara kritiserar hjälper ju knappast henne som nybliven mamma.

• Amigos

Jag tycker ändå att man på ett snällare sätt kan tala om för TS att det är så det är att vara förälder. Håller med om att det är sånt man får räkna med och acceptera men det kanske inte är så lätt att veta det när man är ung och får sitt första barn.
    Eftersom det är hennes första barn så vet man inte allt, och alla barn är ju inte likadana. Min tös började sova själv vid sex veckor så visst går det.

Svar på tråden Mitt spädbarn vägrar sova själv?!