• Nymphaea

Mitt spädbarn vägrar sova själv?!

har du försökt att ligga brevid henne i eran säng tills hon somnar och sen smyga därifrån? annars är det väll, som redan sagt, bärsjal/sele som gäller.

• Nymphaea

men det är klart det blir jobbig om det inte alls går att lägga ifrån sej barnet! människan måste ju få gå på toa, äta, och duscha!

• Nymphaea
    Svar på #63

antonias mamma skrev 2008-04-10 19:41:14 följande:
    Detta du skriver ovan är det slutliga beviset på att du inte har förstått vad AW skriver. (Eller så vill du inte förstå). I så fall skulle du veta att när man ammar efter standardmodellen så har man barnet vid bröstet nästan 1½ h åt gången, 4-6 ggr om dagen. Hur många timmar "närhet" blir inte det? Troligen långt mer än om man INTE följer standardmodellen och istället väljer att amma fritt/snuttamma. Då får man istället lov att kompensera det hela på nätterna, med att fortsätta samma mönster då och låta barnet snutta sig genom nätterna. Och vad är den enklaste lösningen för att överleva då som förälder? Jo just det - samsovning... Vilken toppen-ekvation! Den som följer AW:s standardmodell får inte bara en mätt och förnöjsam unge, utan också en som fåt all närhet och trygghet den kan tänkas behöva. Så tyvärr, ditt argument håller inte för fem öre.
    vänta nu, jag hoppas jag missförstått. det låter ju som om det är en uppladdningbar robbot du pratar om!! :/
Svar på tråden Mitt spädbarn vägrar sova själv?!