• Miss JH

Prematurbarn födda Februari -08

Hej!
    Min flicka, Tekla, kom den 9 mars efter ett akutsnitt. Hon var ej beräknad förrän den 13 april egentligen. Hade en trasslig graviditet, och 8 dygn innan de fick ta ut henne fick jag blödningar och blev sen helt sängliggande efter det eftersom blödningarna inte ville upphöra... På em den 9 mars fick jag kramper i hö.sidan på magen och då tog de henne med snitt.

Vad vägde Charlie när han kom? Fick ni va länge på neo? Hur går allt för er nu???

• Miss JH

Hej igen!
    Jag fick fruktansvärda smärtor i högersidan på söndagsem, så de misstänkte att det var moderkaksavlossning på G, därför valde de att akutsnitta. Min sambo hann dit med nöd och näppe, för han var på jobbet...

Åh, din Charlie var en riktigt liten en... Skönt att han tog sej snabbt i vikt. Vad väger han nu? Verkar som Tekla oxå utvecklas som hon ska. Hon hade gått upp till 2550 g nu på sin 1 månadsdag.
    Skönt att du hade en bra graviditet f.ö.

aliciasmamma: Skönt att höra att allt gått bra för er oxå.
    Ni fick oxå en liten en... Vår Tekla har ju varit riktigt stor jämfört med era....

• Miss JH

Tingeling: Ja,jag fick i Kristianstad och vi fick ligga 2 veckor på neo där. Fick du oxå där eller?
    Skönt att allt gick bra för er. Fick du havandeskapsförgiftning med första oxå?

• Miss JH

Tingeling: Jaså, där ser man:).... Världen är liten... Jag har ingen koll på vilka som var där de första 3-4 dygnen eftersom jag knappt kom upp ur sängen... Ni måste åkte hem i samma veva som vi kom över i stora salen??? Vi hade Britt-Marie som kontaktperson och Erika som kontaktssk. Vilka hade ni??? Vilken helt underbar personal som jobbar på neo.
    Förstår att du ej vill ha fler barn efter 2 grav som slutat med havandeskapsförgiftning...

Idag skulle Tekla fötts egentligen... Kan inte fatta att hon redan är 5 veckor... Får väl se om hon börjar ha mer vakentid nu när hon egentligen skulle varit född... Hur är det för era små? Sover dem ff jättemycket???

• Miss JH

Tingeling: Ja,det hade varit kul om det varit så... Man fick ju rätt nära kontakt med en del andra familjer där inne när man är i samma situationer typ.
    Vi har haft 2 återbesök på neo. Och sen har vi bara tillhört bvc. Ni då?

Jessie James: Kul att fler hittat hit. Vad skönt att allt gått bra för er oxå. Vår lilla Tekla skulle varit född igår, 13 april, oxå:), samma dag som er Emelie.

Vi var på bvc idag och vägde och mätte. Tekla har gått upp till 2620 gram och blivit 49,5 cm lång:)... Går framåt, sakta men säkert...

• Miss JH

Cecilia26:
    Kul att du oxå hittat hit:). Skönt att allt gick bra för er oxå till slut.
    Tekla börjar oxå ha mer och mer vakentid, börjar bli mer bäbis:)... Riktigt kul är det.

Min amning har funkat bra, men får köra med amningsnapp. Annars vägrar hon ta bröstet. Har prövat att ta väck den ngr ggr, men då vill hon inte alls och bara skriker. Så då får vi köra med den... Tycker det är starkt av dej att kämpa på med amningen fast det strular.

• Miss JH

Var bor ni alla?
    Själv bor jag i Kristianstad.

Nu ska vi ge oss ut på stan en runda i det fina vädret och sätta oss på torget och äta glass:)...

• Miss JH

cecilia26: Ja, det förstår jag att det tar tid då... Jag har en dotter på 5,5 år och tycker det kan va sterssande nog när Tekla vill amma i 1 timme.... Men då sköter ju sej den stora tjejen rätt bra själv under den stunden... Ja, det kan bli lite långt för en glass:).... Attans:)....

Pulmones: Oj, vilken tuff start ni haft!!! Hur mår Meja nu?

Imorgon är det dags för bvc igen... Går ni oxå ff 2 ggr i veckan?

• Miss JH

pulmones: Ja, det är sant... Man märker inte hur jobbigt vissa saker har varit förrän man är ur dem... Tack och lov:).

Vi var och vägde och mätte Tekla igen i fredags, hon vägde då 2840 g och 51 cm lång... Snart 3 kg:)... Och det är så härligt, för nu har hon verkligen börjat med sina vakenperioder och vara med på ett helt annat sätt.

Vår föräldrargrupp börjar imorgon. Har ni börjat gå i era ännu???

Svar på tråden Prematurbarn födda Februari -08