Inlägg från: BimBim o Knorrans Mamma |Visa alla inlägg
  • BimBim o Knorrans Mamma

Ska dömda pedofiler hängas ut?

Vill veta vad ni tycker om vi bara pratar om dömda pedofiler istället för alla grova brottslingar.
    Startar omröstningen pga den förra jag gjorde här.
    Vill ni veta om ni har en pedofil som granne tex?
    Länk till andra tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m31545273-3.html

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 13:33
    Med dömd pedofil menar jag en pedofil som gjort övergrepp på barn. inte bara kollat barnporr. Vilket är jävligt det med!!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?
    mariahammarberg skrev 2008-04-08 12:52:53 följande:
    är man pedofil bör man kanske inte ens få träffa sina egna barn ensam.Jag röstar JA, tveklöst!
    Håller helt och hållet med.
    jarovean skrev 2008-04-08 12:54:21 följande:
    Eftersom det är en ny omröstning men med samma svar skriver jag in andledningen till mitt Ja här oxå:Har en kompis vars far är dömd för både incest o senare pedofeli.Min svägerska flyttade ut på landet o hade jätte trevliga grannar. Bla en lite äldre farbror o hans fru som var så snäll mot barnen, hade såååå god hand med dom, speciellt med pojkarna. Dom är riktiga bråkstakar men han hade en ängels tålamod.Dom erbjöd sig även att vara barnvakt för vi anhöriga bodde så långt ifrån o föräldrana borde ju få lite ledigt ibland, så omtänksamt...Tack o lov så hann han aldrig vara barnvakt innan vi kom o hälsade på o jag kunde informera om att den gulliga farbron var ett riktigt svin o min kompis far!!Hur skulle min svägerska kunnat ana, ett gulligt äldre par som bara varit vänliga o omtänksamma...
    Fy faaaaaaan va vidrigt
    I det läget hade det ju varit JÄVLIGT bra om de visste om att han var peddo.
    Waomi skrev 2008-04-08 13:23:07 följande:
    Vet inte vad du har för idé om vad som händer inne på anstalterna, men du har nog tittat på för mycket tv
    Exakt. Pedofiler mfl får ju vara i särskilda avdelningar oxå. Där de är "skyddade" Vilket är fel dock....
    Jela L skrev 2008-04-08 13:22:53 följande:
    JA! Självklart!Själv hade jag gjort som en jobbarkompis vänner.Skrivit ut hans namn mm på olika forum så att så många som möjligt får veta vem det är.Sen hade de senast jag hörde ngt satt ett pris på hans huvud och hade ev fått tag på en person som skulle fixa äcklet.Om det är klart eller ej vet jag ej för har ej pratat med min jobbarkompis mer än men det är det enda rätta tycker jag.Hade det varit mina barn hade jag dock inte velat se han död ÄN!Jag hade fixat nån som skulle tagit honom och torterat honom varje dag i några år för att sedan avrätta honom PLÅGSAMT!!!
    HELT RÄTT!
    Precis så hade jag med gjort. Torterat fanskapet år ut och år in för att sedan låta honom tex svälta till döds.
    KUKEN, händerna och tungan skulle varit det första jag skulle kapat.
    mickii skrev 2008-04-08 13:33:40 följande:
    ja det är klart..dom ska inte bara hängas ut,dom ska bokstavligen HÄNGAS!!
    Å nej. SÅ lätt ska de väl inte slippa undan?
    Först torteras många år. SEN hängas isf....
    jarovean skrev 2008-04-08 13:42:14 följande:
    Den mamman hade nog uppskattat om hon fått veta innan vilka som var hennes grannar!!!Fram med stora skyltar på deras dörrar!! Barns liv måste gå före deras "rätt" i samhället!!BimBims Mamma skrev 2008-04-08 13:39:10 följande:
    Verkligen. Håller fullkomligt med. Våra barn är väl för fan mer värda än en pedofils "rättigheter" och välmående. När en pedofil gjort ett övergrepp har han oxå mist sina rättigheter anser jag...
    jarovean skrev 2008-04-09 16:12:41 följande:
    Pedofilierna har en egen hemsida för er som inte vet, där jämför dom sin kamp med de homosexuellas. Och är tacksamma för att det äntligen börjar bli lite mer accepterat i samhället (ja det har man faktiskt märkt här).Så här formulerar dom sig bla."Barn är fyllda av en idealistisk tilltro till livet och de är redo att älska utan gränser och förbehåll, de ser världen utan alla de normativa filter som vi vuxna har och de är fyllda med inneboende nyfikenhet på livet. Deras kroppar speglar deras sinnen, barns estetiska skönhet utstrålar femininnitet, deras hy är utan motsvarighet; deras figur är slank och saknar de reproduktionsformer som vuxna kvinnor har. De innehar en estetisk renhet vilken kan jämföras med vår bild av änglar, barn är estetiskt sett de närmaste gudomliga varelser som vi har. Ängellika till utseendet men hedonistiska i sin natur, barn ser njutning som ett ändamål i sig själv och om de vore fria så skulle de uttrycka sin sexualitet på det sättet som naturen ämnade.Barn och vuxna kan ej ses som isolerade företeelser, de utgör den mänskliga livscykeln i vilken människor föds, lever och dör i ett kontinuum som utgör grunden för vår existens. En vuxen kan erbjuda ett barn all den livserfarenhet som han har införskaffat, ett barn kan erbjudna vuxna en ofiltrerad syn på livet och en entusiasm och livsglädje som vuxna effektivt förminskar i sig själva genom att gång på gång kompromissa med sina ideal. Mänskliga kontakter skapas genom interaktion med andra människor, genom att tala och genom att beröra, ju mer man vågar släppa någon in på livet desto djupare och intimare kan relationen bli. Det är naturligt för barn och vuxna att röra varandra, kramas, pussas och att smeka varandra, det stärker bandet mellan dem och tar relationen till en helt ny nivå. Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna. Det finns inget fel i att två älskande personer möts och njuter av varandras sinnen och kroppas, det finns inget fel i att två individer smeker varandra och viskar ömma ord, det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med.Det är endast i ett sjukligt samhället som kärlek föraktas, det är endast i ett samhälle fyllt av hat som två älskande inte tillåts att vara tillsammans. Vi lever i ett samhälle vars normer härstammar från en kombination av rädslan inför en påstådd allsmäktig gud och ett samhälle där politikers främsta uppgift är att tillgodose befolkningens kortsiktiga behov. Det finns inte längre en anledning att betrakta varken lagar eller normer som moraliskt auktoritära. Staten styr genom våldsmakt och normer upprätthålls genom människor som inte kan se handlingars långsiktiga konsekvenser.Det är dags att sträva efter ett samhälle i vilket moral baseras på en realistisk syn på världen utan moraliska system som bygger på idealistiska floskler. Samhället idag bygger på jämnlikhet och samtycke, koncept som sällan förstås och aldrig fått klara definitioner. Jämlikhet i varje aspekt är irrelevant, en moder är inte jämlik med sitt nyfödda barn men relationer är likväl livsnödvändiga och gynnande för barnet. En pedofil relation är inte jämlik men kan vara precis lika gynnande som moderns relation till barnet. Samhället väljer att tillämpa vissa koncept enbart när det gynnar det egna särintresset istället för att skapa en konsekvent moral som bygger på tydlighet och en ärlig strävan efter alla människors frihet."
    ÅÅHHHHHHHHHHHH! JAG KOKAR!
    Kan de inte döda de jä*la asen!!!!
    Vad är det för sida?
    Länk???
    Pappa till duo skrev 2008-04-09 21:21:23 följande:
    BimBims Mamma skrev 2008-04-09 21:18:18 följande: www.pedofil.se/Slit med hälsan.
    Ok. Ska kolla nån dag när jag känner mig ok efter all skit som händer med peddon och barnamördare
    Känner att jag inte orkar läsa mer om alla jävla as därute just nu... Usch
    Nu ska jag lägga mig brevid min son och som vanligt tala om för honom hur mkt jag älskar honom och att jag ska göra allt för att skydda honom från allt ont i denna hemska värld.
    Gode Gud låt aldrig någonting ont hända honom.
    Usch.. hemska tanke...

Intressant att det ändå är 75% som tycker att dömda peddon ska hängas ut...
    kanske borde det diskuteras ett nytt lagförslag?

http://www.dt.se/  DT har oxå gått ut med ocensurerad bild nu! HELT RÄTT!
    Micke skrev 2008-04-14 07:39:27 följande:
    BimBims Mamma skrev 2008-04-13 23:59:20 följande: Jasså, nu ska vi hänga ut de som inte är dömda också. Vad skulle syftet vara med det då? Killen sitter inlåst i avvaktan på rättegång och utgör således inget hot. Så varför är det så rätt att hänga ut honom nu, och inte vänta på rättegången?
    Men han ÄR ju för fan dömd för sexualbrott sedan tidigare!!!
    jarovean skrev 2008-04-14 10:38:30 följande:
    Vilken logik, 42-åringen ska hängas ut efter rättegången skriver du... Varför är det inte ok nu när han har erkänt?Du är emot det för andra pedofiler, om man läser dina tidigare inlägg, men han är ok att hänga ut??? Jag fattar inte riktigt?DÖMDA pedofiler/våldtäktsmän SKA hängas ut. Men facit i hand så inser säkert ni som är emot att det hade varit rätt att hänga ut 42-åringen efter hans första rättegång för våldtäkt, eller?
    Vissa folk här på fl är ofta så inskränkta med att mänskliga rättigheter går före ev barns liv och välmående så de verkar ofta stå på pedofilernas sida. Undra om de skulle tänka likadant om det hände nån anhörig till dem....
    Micke skrev 2008-04-14 17:11:28 följande:
    BimBims Mamma skrev 2008-04-14 10:20:21 följande: Men han sitter ju inne. Finns ingen vinst att hänga ut honom.
    Med de ynka domarna som vi har här i sverige så lär han snart vara ute igen. Och då är det väl DJÄVLIGT bra att folk vet hur han ser ut och vad han heter så man kan ha lite koll när han sen är ute. Eller?
    Skulle inte förvåna mig om han får RPV och är ute igen om nåt år. Sjukt jävla lagsystem vi har i det här landet.
    Personligen anser jag att alla som döms till RPV ska när de släpps därifrån direkt in i finkan och avtjäna de år de bör sitta för resp brott de gjort. men det är ju en annan diskussion.
    U name It skrev 2008-04-14 17:15:09 följande:
    Jag har inte läst svaren utan svarar på TS fråga. JA klart dom ska hängas ut! Har en FD (han räknas inte in i min släkt längre sen han gjorde vad han gjorde för mej är han död) släkting som är dömd pedofil, har inga problem med att han skulle bli uthängd i tidningen!
    Starta en tråd på flashback och lägg in namn, bild, personnr mm så har du han uthängd sen.  Då de flesta tidningar mm tar mkt av sin info från det forumet så dröjer det nog inte länge innan nån snappar upp det.
    Tycker jag gott du kan göra.
    Skit skall skit ha.
    Mary Lo skrev 2008-04-14 17:27:36 följande:
    Ofan
    Micke skrev 2008-04-14 17:45:58 följande:
    BimBims Mamma skrev 2008-04-14 17:26:11 följande: Han kommer inte komma ut på länge. Mkt möjligt att han döms till rättspyskriatsk vård men det betyder inte att han snart är ute. kika på Quick. Suttit inne sen 1990.(i övrigt håller jag med dig, men annan diskussion).
    Möjligt. Den som lever får se...
    Jag tror inte han komme sitta på RP särskilt länge...
    Micke skrev 2008-04-15 16:25:50 följande:
    Liten Björn skrev 2008-04-15 08:13:37 följande: Skattebrott ger fängelse upp till 2 år. Mord ger 10 år eller livstid.
    Och narkotika då?
    Ger samma som mord.
    Micke skrev 2008-04-15 16:56:32 följande:
    BimBims Mamma skrev 2008-04-15 16:50:09 följande: Beror på vad du menar med narkotika. Men normalt är det upp till 3 års fängelse som gäller. Livstid finns inte på skalan.
    Så det säger du?
    Inte vad jag hört/läst iaf.
    Grova narkotikabrott samt narkotikasmuggling/lagning ger bra mkt mer än 3 år.
    Hittar ingen källa på det just nu men skall kolla efter det. har du källa på att det ger max 3 år?
    jen7504 skrev 2008-05-19 20:06:18 följande:
    varför ska man inte hänga ut dom m namn å helst adress så vi kan skydda våra små/stora barn för dessa jävuelns människor.Jag talar gärna om vitt å brett för alla Ja känner vart pedofilen i byn bor & hur han ser ut. Jag tänker INTE vara den som håller inne på sådan inf ifa det kanske kan hjälpa en endaste liten flicka el pojke att undgå honnom.det är inte första gången han e dömd. FRUKTANSVÄRT ATT SÅNNA IDIOTER FÅR FINNAS!!!!!!!!!!!!!! lösa i samhället
    Usch! Ja fortsätt med det tycker jag! Våra barn skall skyddas av de idioterna!
    Kan inte de som styr vårt land skydda dem får vi göra det själva!
    Tvi!
Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?