• Challe N

Vill inte!

Jag fattar inte vad som har hänt med mig. Har två barn och visst gjorde det jä**igt ont att få ut dem, men jag har ändå inte tyckt det varit så farligt att jag inte tänkt att jag inte kan göra det igen. Är nu i v 34 och jag börjar bli RÄDD! Jag VILL INTE!!! Det värsta är ju att det finns ingen återvändo! Klart jag längtar till att få träffa lill* skrutten och tiden efteråt är ju såå mysig på BB och så. Men jag VILL INTE föda barn!!!! Jag orkar inte, klarar inte!!!

• Svar på tråden Vill inte!
  • astalacasta

Jag var mycket räddare inför min andra förlossning än innan den första. Och när man tänker på saken är det väl bara rationellt och logiskt att vara mer orolig när man har gjort det och fattat vilken stor grej det är för kroppen att föda barn.

Just runt vecka 30 och strax därefter var jag som mest inne i min "vill inte"-period, men som tur var så infann sig lugnet efter vecka 35 någongång, och i vecka 40 var jag så galet less på att vara gravid att jag var beredd att göra vad som helst för att ungen skulle bestämma sig för att komma ut

Vet ej vad jag vill säga med detta, det är inte så att jag kommer ihåg något magiskt knep som fick min rädsla att vända. Jag ville bara säga att jag känner igen mig. Och önska dig lycka till

• Challe N

Tack Känns skönt att man inte är ensam. Hoppas jag kommer tänka annolunda längre fram!

Svar på tråden Vill inte!