Är man automatiskt djurplågare för att man äter kött?
Vet inte hur många ggr jag fått höra det nu. Det är man inte, det är naturligt att äta kött, det har vi gjort i alla tider. Jag tycker det är fel att försöka få människor att få dåligt samvete av folk som av någon anledning vill äta på annat sätt än dom flesta. Vi köttätare har förvandlats till nå slags okänsliga personer som inte bryr oss om djuren..hur vet ni det?? Jag har inte slaktat nåra djur o skulle göra det heller. För mig är vissa djur mat och vissa djur husdjur..och det är en stor skillnad...jag tycker inte djur ska lida..utan dom ska slaktas på ett humant sätt...men dom är mat för mig o det är så jag ser dom..självklart ska dom ha ett värdigt liv innan dom blir mat. Vi köttätare bär ju inte skulden till att djuren behandlas illa....så en gång för alla. Vi köttätare är INTE djurplågare...Det är en kränkning...vi gör bara det som människan gjort i alla tider...äter andra djur. Kommer aldrig förstå hur det kan va fel. Vad gör oss köttätare till djurplågare?...fått höra det massor av ggr och det är helt galet. Tror att dom flesta köttätare håller med mig.