Inlägg från: Anonym (temp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (temp)

Vilken omkrets/längd har din partners penis?

Anonym (J) skrev 2024-02-21 00:02:27 följande:

Omkrets har jag ingen aning om men längd har han sagt själv att det är runt 20 och det ser ut att stämma.. Tror han har ganska normaltjock för den längden. Har aldrig varit tillsammans med eller dejtat en kille som vet själv vad han har för omkrets och jag har aldrig mätt någon killes omkrets så jag har inte så stor koll alls på hur många cm som är normalt. 

För människan varierar den erigerade penisens längd mellan 11-16 cm och omkretsen mellan 10-14 cm. Det finns män som har mycket mindre penis pga en medfödd genetisk defekt (så kallad micropenis), men de som säger sig ha större  storlekar mäter fel eller hittar på.
  • Anonym (temp)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 14:32:45 följande:
    Nog för att jag tror att många kryddar sina mått med generösa "avrundningar", men det finns större än 16 😅

Såklart att det finns. Enligt statistisk överslagsräkning är antalet följande::

17 cm:  50.000 män i Sverige
    18 cm:    5.000 män i Sverige
    19 cm:       100 män i Sverige
    20 cm:       200 män i världen
    21 cm:           2 män i världen

• Anonym (temp)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 14:55:53 följande:
    Yay, enligt din helt påhittade tabell utan källa är jag med i absoluta världseliten 😎

Jag har försökt att läsa ut ytterligheterna ur dessa diagram och multiplicerat procenttalen med antalet män. Provat att göra detsamma, du kanske kommer fram till andra siffror.

Jag skulle snarare gissa att du mäter fel.

Källa: Veale, David; Miles, Sarah; Bramley, Sally; Muir, Gordon; Hodsoll, John (June 2015). "Am I normal? A systematic review and construction of nomograms for flaccid and erect penis length and circumference in up to 15 521 men: Nomograms for flaccid/erect penis length and circumference". BJU International
Svar på tråden Vilken omkrets/längd har din partners penis?