-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden När någon är dryg vad är man då?
-
Ja jag tänkte att det är nog dialektalt...Noomi skrev 2008-04-04 18:33:48 följande:Dialekter du vet. Själv tycker jag kartig låter skitkonstigt.
Katig låter skitkonstig i mina öron -
mmm........kom på det...Schnauser skrev 2008-04-04 18:40:51 följande:Jag är ju också Norrk-bo och säger kartig. Dialektalt...
-
Piss jobbig!
-
Elak!
-
Allmänt irriterande och jobbig, men inte kaxig. Katig har jag aldrig hört förut.
Tyken tycker jag betyder elak.ludenben skrev 2008-04-04 18:34:40 följande:inte jag heller... ush vilket fult ord. Kaxig eller uppkäftig säger vi tyken om här i gbg. -
nä tyken är inte elak. Det är mer uppkäftig eller kaxig. sen är det väl elakt i och för sig att vara uppkäftig.
Fluffguf skrev 2008-04-04 19:38:28 följande:Allmänt irriterande och jobbig, men inte kaxig. Katig har jag aldrig hört förut.Tyken tycker jag betyder elak. -
Det är väl olika hur man använder ord?ludenben skrev 2008-04-04 19:42:45 följande:nä tyken är inte elak. Det är mer uppkäftig eller kaxig. sen är det väl elakt i och för sig att vara uppkäftig.
-
Jobbig.
-
ja kanske det men det är ju ett göteborgsk ord. i punkt.se fanns det en göteborgsk ordlista och där var just förklaringen på tyken uppkäftig och kaxig. det var ju den tävlingen där finaste gbgordet skulle koras.
Fluffguf skrev 2008-04-04 19:47:20 följande:Det är väl olika hur man använder ord? -
Jo, men ord som tillhör en dialekt betyder ju ofta något annat i en annan dialekt.ludenben skrev 2008-04-04 19:52:47 följande:ja kanske det men det är ju ett göteborgsk ord. i punkt.se fanns det en göteborgsk ordlista och där var just förklaringen på tyken uppkäftig och kaxig. det var ju den tävlingen där finaste gbgordet skulle koras.