Inlägg från: Loris |Visa alla inlägg
  • Loris

Någon som blivit mobbad i yngre år?

Jodå

• Loris
    StrongButFragile skrev 2008-04-06 10:35:02 följande:
    Det bara ploppa upp några minnen från man var liten..vad skulle ni vilja säga till era mobbare idag?
    Vad ska man säga? Det är inget som plågar mig idag..
    Min uppväxt hade väl kunnat vart roligare, men man har väl lärt sig något på att bli mobbad också..
  • Loris

Jag tror det värsta man kan göra är att älta vad som sades eller gjordes när man var liten.. Så mycket förändras, to.m mobbarna skulle jag tro... Och om de mot förmodan inte skulle inse hur illa de betett sig eller förändrats så är det faktiskt deras magsår tycker jag. Istället kan DU försöka göra en skillnad, lära dina barn eller kanske lättare läsa varningssignaler, hjälpa dina barn eller dina barns vänner om du ser att varningsklockorna ringer..

Att själv må bra och kunna gå vidare med livet och inse, livet är inte som när man fortf. gick i grundskolan, är nog den bästa "gåvan", bästa "hämnden".

• Loris

Varför ska man sjunka till nivån att man (precis som mobbarna i skolan) känner nöje över någon annans olycka?

• Loris

Jag kan inte hjälpa att försöka tänka att det faktiskt handlar om ungdomar och barn. Man vet ju av erfarenhet att barn och ungdomar inte tänker längre än näsan räcker och tyvärr gör de helt ologiska och dumma saker..
    varför är risken så stor att ett barn, trots att det kan vara så gammalt som 15, kollar rakt i ögonen på en bilist och sen kutar ut mitt i vägen?
    Vett existerar inte på samma sätt som hos en vuxen..

Skulle du få ett samtal hem från en lärare eller förälder där du får höra att ditt barn mobbat ett annat barn eller ungdom under en period, Skulle du då inte försöka tänka lite annorlunda än att ditt barn är ett svin och pantad för livet?
    Jag skulle nog överväga vad jag har gjort för fel eller om mitt barn inte mår riktigt bra över något..
    Samtidigt kan jag inte hjälpa att tänka på mitt liv idag, Jag sitter inte och ältar vad de sa till mig för 10 år sedan.
    Jag mår bra idag, har en sambo som älskar mig för den jag är, vi väntar smått, jag har jobb som jag trivs med, har en familj som jag älskar och allmänt så är jag nöjd med mitt liv. Jag har idag ingen anledning att må piss över att jag hade finnar under högstadiet och någon tyckte det var onaturligt, eller om DOM inte tyckte jag var söt under mellanstadietiden..
    Jag hoppas att mobbarna tänkt efter, även om de inte gjort det så kan väl åtminstone jag se till att försöka vara en bättre medmänniska än dom var?

Svar på tråden Någon som blivit mobbad i yngre år?