• Ellie08

Någon som fått i v 33-34

Hej på er!
    Måste bara fråga er en sak om amningen. Jag fick min dotter i v 34+2, hon är 4 veckor imorgon och har sedan den 2 april helammat då sonden togs bort. Men eftersom hennes mun ff är ganska liten gör det såå ont när hon suger. Hon har ju bra tag (för att ha så liten mun) men är det nån som har några tips? Blir det bätttre när munnen blivit större? Har provat med amningsnapp men tål inte den då det kliar efter att jag använt den. Någon mer som haft dessa problem?

En annan fråga; ni som fått runt samma vecka som jag, har ni märkt av några problem med era barns utveckling? Att allting sker senare än "normalfödda barn"? Kan man hämta information nånstans (böcker, internet) om just prematura barns utveckling? Vore väldigt tacksam för tips och råd!

• Ellie08

Tack för era svar Nu har det blivit lite bättre med amningen vilket är skönt.
    När jag har kollat runt lite verkar det som om det inte är helt ovanligt att en del fått inte bara sitt första utan även det andra barnet för tidigt. Hur orkar ni som har "råkat ut" för det? Att hamna på neo igen tex..

Jag är jätterädd för att skaffa fler barn just av den anledningen, vet inte om jag skulle orka med det igen. Självklart älskar jag min lilla tjej över allt annat och personalen på neo var underbara, min pojkvän har varit fantastisk och så även min familj och vänner men usch vad jobbigt det har varit. Ingen mer som kände sig redo för psyket efter allt som hänt? Har era graviditeter kollats upp mkt mer noggrannt andra gången? Visste ni att det fanns en risk för att det barnet skulle kunna komma tidigare?

Svar på tråden Någon som fått i v 33-34