Har du kollat upp så hon inte har för kort tungband? Vissa som har problem med amningen kan tydligen ha det. Jag tror nog att det fortfarande gjorde lite ont på mig iofs, även när sonen helammat i 2 veckor :)
Kolla så du inte ger henne bröstet & sen lägger henne tillrätta i famnen, för då kan ju vårtan bli lite vriden..
Att allt sker senare än normalfödda är ju nästan självklart, men min son & en tjejkompis som skulle varit 2 dagar yngre ligger lika hela tiden. Det den ena kan lär den ut till den andre typ. Däremot har han varit tidigare på tex att sitta osv.
Jag kan inga sidor på nätet, men testa att googla på tex prematuras utveckling eller liknande :)
Ellie08 skrev 2008-04-11 12:44:33 följande:
Hej på er! Måste bara fråga er en sak om amningen. Jag fick min dotter i v 34+2, hon är 4 veckor imorgon och har sedan den 2 april helammat då sonden togs bort. Men eftersom hennes mun ff är ganska liten gör det såå ont när hon suger. Hon har ju bra tag (för att ha så liten mun) men är det nån som har några tips? Blir det bätttre när munnen blivit större? Har provat med amningsnapp men tål inte den då det kliar efter att jag använt den. Någon mer som haft dessa problem?En annan fråga; ni som fått runt samma vecka som jag, har ni märkt av några problem med era barns utveckling? Att allting sker senare än "normalfödda barn"? Kan man hämta information nånstans (böcker, internet) om just prematura barns utveckling? Vore väldigt tacksam för tips och råd!