Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?
Miss Finland skrev 2008-03-28 11:38:14 följande:
Ingen som gjort en igångsättning med FÖRSTA barnet pga. av rädsla?Jag hade panik över förlossningen men när jag varit på besök på förlossningen o BB så lugnade jag mig lite..har du varit på besök där?tror det kan hjälpa dig lite..dessutom får du ju träffa de underbara barnmorskorna som jobbar där..
Har du skrivit ett förlossningsbrev till barnmoskorna?det kan oxå hjälpa mycket för då vet dem precis hur du vill ha det..
Men hade absolut inte gjort en igångsättning pga att jag var rädd,barnet är ju dessutom inte redo för att komma ut än..dessutom var det någon som skrev här innan att värkarna blir mer internsiva o förlossningen mer utdragen o riskabel..
Tycker du ska ta naturens gång.
Efter att jag hade besökt förlossningen o BB så såg jag fram emot förlossningen,när jag kom hem så packade jag färdigt allt.
Jag skulle in på tillväxt ul o en hinnsvepning en tidig morgon..då såg dem inget vatten.
Så jag blev igångsatt den morgonen.Värkarna kom efter 10 minuter då var kl ca 12.00sedan kl 19.00 var han ute..
BM sa att det kan ta typ 10 timmar innan det händer något etter man fått värkstimulerande..
En timme efter sonen var ute så sa jag att jag kan göra detta nästa vecka igen..
jag hade förberett på det värsta att jag skulle dö av smärta men nu efter tänker jag det var väl ingenting..
Det blir aldrig som man tänkt.
Det var mitt första barn..fråga mig gärna om du undrar över nåt...