Inlägg från: killmamma |Visa alla inlägg
  • killmamma

Mjölkstockning 2-3 ggr per vecka

Jag ammar nu mitt tredje barn, o mjölkstockningarna har tilltagit för varje barn, o med lilltjejen som jag ammar nu, hade jag mer eller mindre konstanta mjölkstockningar första månaden, sökte desperat på nätet, tänkte att NÅT måste ju kommit fram sen de andra två (9 resp 13 år sedan) och hittade en länk här om Lechitin. 

Började som rekomendationen med tre o trappade efter första veckan ner till två, men lyckades inte ner till en om dan, för då återkom problemen. Med dessa har jag lyckats hålla mig från 'stora' mjölkstockningar med hög feber som tidigare däckade mig, inkl influensa känslan, nu har jag bara kännt att det är på gång, låtit henne äta vänd mot det håll där det alltid verkar fastna, så har det släppt.

Fram till nyss. Senaste månaden har det inte velat släppa, så förra veckan gjorde det de, o nu sitter problemet (känns det som) innanför bröstvårtan precis. En vecka har gått, känns som hon suger taggtråd varje gång hon äter, o jag kan inte komma på hur jag ska få loss det. 
    (tidigare har jag ibland sett vita proppar i bröstvårtan, som släppt efter att ha pillat lite med steril nål)

Hur sjutton ska jag få loss det???
    Någon som har nåt förslag?

Jag har provat äta 3 kapslar per dag i en vecka men ingen skillnad.         

• killmamma

Tilläggas att SPC flakes hjälpte inte alls under de 5 v jag provad det.

Oxytoxinspray använder jag när jag känner jag har stopp, men märker ingen större skillnad.

läste någonstans att sk. white-spots, proppar som syns i bröstvårtan, löses upp av en indränkt kompress med olivolja/citron. men mina sitter ju långt in verkar det som...?    

Svar på tråden Mjölkstockning 2-3 ggr per vecka