Inlägg från: Barbalala |Visa alla inlägg
  • Barbalala

Mjölkstockning 2-3 ggr per vecka

Jag hade precis likadant!! Fast jag hade stopp i flera mjölkgångar, men jag fick oxå använda nål för att få bort propparna. Och jag hade problem de första 3 månaderna men sedan försvann problemen.
    Jag trodde att det hade med mjölken att göra, att det liksom var klumpar i den och jag åt något preparat från hälsokosten, jag tror det hetta lecitin eller något liknande. Kan ju vara värt att prova. Hur som helst, lycka till, hoppas att det ger med sig snart!

ღ Maja 051126 ღ
  • Barbalala

SPC-flakes provade jag också men jag är osäker på om det hjälpte mig... Men kan också vara värt att prova!

ღ Maja 051126 ღ
  • Barbalala

Ja det är ju svårt att säga eftersom jag bara hade problem de 3 första månaderna... Men jag vet ju inte om jag hade haft fortsatta problem efter det om jag INTE hade ätit det.Glad

Jag håller med att man blir desperat till slut och provar allt. Jag fick penicillin och någon speciell nässpray, jag provade vitkålsblad, varma bad och duschar, hårtorken och fan och hans moster. Nålen var det enda jag fick bort propparna med...jag behövde dock inte sticka in den en centimeter utan det räckte att jag pillade med den på ytan liksom, men vissa gånger höll jag på i flera timmar för att få bort dem.
    Usch jag lider med dig..

Nu väntar jag mitt andra barn och har BF på söndag. Fasar för att det ska bli likadant denna gången...

ღ Maja 051126 ღ
  • Barbalala
    Mamamian skrev 2008-04-07 08:34:24 följande:
    Ta i trä! Men nu har vi varit bortresta på fjällsemester i drygt en vecka. Jag har gjort det mesta man inte bör göra när man har bekymmer med mjölkstockning, ammat på oregelbundna tider, tagit ut mej fysiskt varje dag, till och med ammat ute på kalfjället en dag. Men UTAN ens tendens till att få mjölkstockning en enda gång! Vilken skillnad mot förr när det var 3 ggr per vecka! Och det magiska receptet var en Lecithin kapsel per dag. För det kan väl inte vara en slump att problemen försvann direkt jag började med Lecithinet? Så enkelt! Varför får man inte det tipset av barnmorskan?
    Vad skönt!!!!

Själv är jag nu 2-barnsmamma och har precis haft min första stockning (trots lecithin) och sonen är bara 8 dagar... Ser fram emot 3 månaders h-vete. Flört
    ღ Maja 051126 ღ
Svar på tråden Mjölkstockning 2-3 ggr per vecka