• Lady Q

Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?

Vi skulle vilja flytta upp till Göteborg.
    Men det är omöjligt att få lägenhet i gbg.

Vi har en lägenhet här i Helsingborg och tänkte nu se om någon vill byta med oss. Men vad finns det för sidor där man hitta bytes lägenheter?

Och vilka områden i Göteborg är barnvänliga?

Tack :)

• Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?
  • ludenben

Kärra är rätt fint och barnvänligt

• Låtten
    Svar på #5
    jorå, byten finns!
  • 3tjejer

Vi har bott på Guldheden och det är toppen med barn. Lagom nära centrum men högre upp (=bättre luft), mkt grönt och många barn som bor där.På söndra guldheden finns många hyreshus med lite större lägenheter. Norra är nog mer bostadsrätter.

• Guslageran

Tuve-Säve är barnvänligt enligt mig och nära till naturen.
    Annars tycker jag att Lundby på Hisingen är barnvänligt och nära till natur och förskola/skola.

• Guslageran

Vill lägga till Torslanda som ett bra område dit jag själv gärna skulle vilja flytta

• Låtten

OM jag skulle flytta tillbaka till gbg nu när jag har barn så skulle jag ev flytta lite utanför, typ mot kungsbacka.. eller i gbg..typ Torslanda, Guldheden, Långedrag, näset, hovås, Askim, ev Partille
    Skulle ALDRIG bosätta mig i Angered, Bersjön, Hjällbo, Tuve, vissa delar av Frölunda, och säkert andra ställen som jag inte kommer på nu

• Lady Q

tack för alla tips.. Letar för fullt och har lagt ut vår lägenhet på byte. Hoppas någon nappar eller att vi får en ledig lägenhet så vi kan säga upp denna i Helsingborg..

Vill så gärna flytta upp

• Lady Q

Nu behöver jag eran hjälp ni som känner till Göteborg.

Vad hade ni valt. Jag föl mest för 3:an

1) 3:a, 70 kvm, 5318 kr/mån
    Tuppfjätsgatan, 2:a vån
    421 Västra Frölunda
    Balkong/terrass, Badkar, Kabel-TV

2)3:a, 75 kvm, 5324 kr/mån
    Såggatan, 1:a vån
    414 Majorna/Högsbo
    Badkar, Kabel-TV

3) Hyresrätt
    3:a, 83 kvm etagelägenhet, 6124 kr/mån
    Sörgårdsgatan, 3:e vån
    431 Mölndal

4)Hyresrätt
    3:a, 60 kvm, 4700 kr/mån
    Wallenbergsgatan, 3:e vån
    412 Gårda/Örgryte/Johanneberg
    Kabel-TV

5)Hyresrätt
    3:a, 76 kvm, 5600 kr/mån
    Ögonmåttsgatan, 3:e vån
    421 Västra Frölunda

6)Hyresrätt
    3:a, 73 kvm, 5489 kr/mån
    Oxdragargatan, 3:e vån
    431 Mölndal

• Tindras äiti

vissa delar av frölunda? du menar tynnered va? själv bor jag i högsbo närmare bestämmt flatås och här e d verkligen perfeckt för barn höga hyror men d får man nästan räkna med.
    nära å lätt med flera jätte bra dagis innom gångavstånd.vi kikar lite på hus i askim , näset , fiskebäck , önnered. själv skulle jag aldrig i helv flytta över älven till hisingen lr angered.

Låtten skrev 2008-03-27 18:16:44 följande:
    OM jag skulle flytta tillbaka till gbg nu när jag har barn så skulle jag ev flytta lite utanför, typ mot kungsbacka.. eller i gbg..typ Torslanda, Guldheden, Långedrag, näset, hovås, Askim, ev PartilleSkulle ALDRIG bosätta mig i Angered, Bersjön, Hjällbo, Tuve, vissa delar av Frölunda, och säkert andra ställen som jag inte kommer på nu
Svar på tråden Lägenhetsbyte till Göteborg, vilka områden är barnvänliga?