• saramg

Vill ha igångsättning!

Hejsan, tänkte bara dela med mig av min egen erfarenhet av igångsättning. Jag blev igångsatt i vecka 42 +3. Det tog ca 45 min innan mina värkar startade. Jag fick fruktansvärt starka värkar på en gång och det var ca 1,5 min emellan dem. Vad jag har förstått i efterhand så är det ganska vanligt att värkar som kommer med en igångsättning är mycket mer intensiva och starka. Jag tyckte inte alls om känslan, det kändes inte alls naturligt. Jag hoppas verkligen att jag får egna värkar med mitt nästa barn. Min son föddes frisk och pigg för 3år sen. Men eftersom jag tillslut inte orkade mera så blev det kejsarsnitt. Mina värkar var hela tiden starka men de gjorde inte någon nytta, vilket jag också har fått förklarat efteråt är vanligt vid en igångsättning.

Det här är bara en vinkling från min erfarenhet, känn efter hur DU vill ha det, och låt sen ingen få snuva dig på det viktigaste ögonblicket i erat liv! Den här upplevelsen är så viktigt att man aldrig vill ångra något med den! Stå på dig och Lycka till!

Svar på tråden Vill ha igångsättning!