• KG76

Vill ha igångsättning!

Jag tror att igångsättning på grund av rädsla/oro bara ges till omföderskor. Men jag kan ha fel och det kan vara olika i olika landsting/regioner. Jag har en bekant som varit oerhört rädd för att föda alla sin tre barn och hon har snittats. Hennes rädsla tror jag iofs var just att föda vaginalt, Mitt tips är att prata med BM och hör vilka lösningar som hon tycker skulle passa. Sedan behöver det ju inte hända dig någonting bara för att det hänt andra.
    lycka till!

• KG76

Prata med din barnmorska hur du känner. Jag har pratat både med överläkare och kuratorer pga min förlossningsrädsla. Kanske kanbesök hos kurator/psykolog hjälpa och få dig att tänka positivt.
    Besöken hos mödravården är ju till för att kolla att allt är OK med dig och bebisen.
    Finns det någots om gör att du tror att du ska drabbas på samma sätt som dina vänner?
    Om din bebis mår bra i magen plockar vill inte sjukvården att den ska komma uti förtid.
    Förstår att det måste vara jättejobbigt men som flera av oss sagt: det som drabbar andra behöver inte drabba dig.

Svar på tråden Vill ha igångsättning!