-
första gången jag har som håll, men när jag gick till dagis, gick knappt och gå för det var som håll nu när jag sitter känner jag inte mycke, igår då jag hade maken uppepåmej ja då kändes det som han klämde nått att det lixom va nått ivägen som var i vägen, gjorde otn i äggstockarna, så ILA det till ett par gånger..Amalthea skrev 2008-05-28 09:23:23 följande:JAPP; det känns som att man har ett hål! Så känenr iaf jag! Förstår precis hur du menar :)
-
börja redan nu du!bubblan79 skrev 2008-06-01 21:48:22 följande:hej jag har nu köpt glandin-25 och undrar lite när man ska börja käka dessa?? jag slutar äta mina cerazette på lördag så innan dess är det väl ingen ide?
-
jag äter mina glandin hela tiden... mens som äl... det är nog bra att OM dom bygger upp en tjockare slemhinna i livmodern så är det ju bra, jag skulle dock iför om du slutar med minipiller, börja första dagen som mensen är slut, finns dom som får mera blödningar och längre mens men borago och glandin!bubblan79 skrev 2008-06-02 11:02:32 följande:oki vet du om man ska käka dom hela tiden tills man blir gravid? eller bra innan ägglossningen kanske?
-
har inte tagit mina glandin på 2-3 dagar...
-
nä känner bara ... dom hjälper ju ändå inte och jag blir så konstig i magen av dom, men idag har jag tagit dem iafLeanbh skrev 2008-06-04 13:29:45 följande:varför tussen? Har du plussat???
-
åh vad jag vill att det ska va nästa vecka nu
-
kanske har det lyckats på andra försöket med glandin, jag är så nipprig och nervös nu!
-
bim på fredag och allt tyder på ökat mängd med östrogen (vilket händer då ägget blir befruktat) blir ägget inte befruktat så sjunker östrogenet men inte här, eller så har monitorn fått spader i värmen!Mammelutten skrev 2008-06-08 19:44:22 följande:När har du BIM? Å när ska du testa?? Håller tummarna och önskar lycka till!
-
som svar på era frågor. Jag använder mej för 7:e gången av clearblue fertilitetsmonitor... det ska va det absolut bästa sättet att se dom mest fruktsamma dagarna, dagarna innan ägglossningen ökar ju östrogenet och monitorn visar hög, dvs det finns en chans att bli gravid, sen visar monitorn MAX när det är dags för ägglossning, ibland har det kommit så att även fast man inte fått max så har man ägglossat ändå.
efter ägglossningen, dom dagarna man fått max, har jag fått hög 1-2 dagar efter ägglossningen, dvs monitorn känner av östrogenet efter ÄL.. om ägget befruktas så höjs östrogenhalten och blir ägget inte befruktas så minskar östrogenet häftigt, därav monitorn visar LÅG efter ägglossningen igen
NU har jag, har HÖG i 12 dagar och enligt tempen hade jag ägglossning på dag 2 med hög, dvs jag fick aldrig MAX och monitorn visar hög än, 10 dagar efter ÄL... innebär att jag har kvar östrogenet i urinet eftersom monitorn reagerar på det så gissa GISSA om jag lever på falska förhoppningar -
jag har testat i flera dagar nu med testlagrets stickor och får bara minus