Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Tips till alla som vill bli gravida...

Min temp har gått jojjo sedan jag började tempa mig i onsdags... ;
    36,6 i onsdags, 36,8 i torsdags, 36,5 i fredags, 36,7 igår, och så nere på 36,6 idag igen.. Ska jag lita på flytningarna bör jag ha haft Äl i fredags, men tempen gör mig gaaaanska förvirrad just nu.. Misstänker att det kan vara Glandinet som strular till det för mig.. Tog iaf en kapsel i morse, men tänkte nu ta en paus i några dagar för att se vad som händer

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • MiAmore

Jag mår inte dåligt av dem, det var bara de tre första dagarna. Det enda för min del nu, är att jag misstänker att det KAN vara Glandinet som påverkar min kropp så att min temp går jojo. Men, enligt en tjej jag pratat med nu, som tempat i rätt många år nu, så tror inte hon att glandinet skulle kunna påverka på detta viset, utan att det helt enkelt ÄR svårt att luska ut när/om man egentligen har äl, i "äl tider", med hjälp av tempning. Någon som hängde med på vad jag menar? *skrattar* Ska iaf fortsätta med glandinet några dagar till, men dra ner det till 1 om dagen igen

• MiAmore
    orzia1 skrev 2008-04-13 16:51:40 följande:
    undrar fortfarande om det går att äta om man ammar?
    Jag tror inte det ska vara någon fara. Det är ju bara ett kosttillskott med omega 6, som ju är bra för kroppen. Men känner du dig osäker så ring o prata med en Bm
  • MiAmore
    Mojje71 skrev 2008-04-14 22:09:49 följande:
    Har ni någon statistik hur många som här i tråden blivit gravida efter att ha börja äta Glandin 25? Vore spännande att veta. Jag själv har efter att ha läst denna tråd gått och köpt mig en kartong. Är inne på försök 4 nu, började äta dem ca: 9-10/4, har ÄL mellan 13-18/4. Kan de verkligen ge effekt så snabbt? Läste att någon endast hade ätit dem i ngr dgr före Äl och blivit gravida, om nu det var tabletterna som gjorde susen?
    3 av 7 är det hittills som plussat kort tid efter att dem börjat med Glandin
  • MiAmore
    mmelody skrev 2008-04-14 23:18:37 följande:
    Jag mår illa
    Får väl hoppas att det beror på något bra.. hihi Inga andra symptom?
    Poppit skrev 2008-04-15 06:08:44 följande:
    Nu jäklar har jag äl... Bara o hoppas på att glandinet bidrar med sitt, haha :)
    Då vet vi alla vad ni pysslar med idag då.. *flinar*
  • MiAmore
    mmelody skrev 2008-04-15 11:06:59 följande:
    MiAmore: JO, en satans massa mensvärk hela tiden :-/ men de kan väl också bero på Glandin25 ? Sen så mår jag illa som sagt..
    Mensvärk kan man ju ha både vid graviditet o mens, så det behöver ju inte betyda att hoppet är ute *ler*
  • MiAmore
    BrödernaBus skrev 2008-04-15 15:54:27 följande:
    Hej tjejer! En liten fråga bara? Är det nån som märkt av några biverkningar såsom att magen gör uppror eller liknande? Har tänkt prova Glandin men vet inte om jag vågar pga min struliga mage... Misstänker själv att jag har IBS me har inte fått nån diagnos.
    Jag mådde väldigt konstigt de tre första dagarna. Mådde inte illa direkt, men magen kändes väldigt skum. Men efter de tre första dagarna har jag inte känt av något alls.
    En del här har tyvärr väldigt mkt problem med illamående. Men vad jag tycker, så verkar det rätt mkt 50/50. Alltså lika många som mår illa av dem, känner inte av något alls. Där är även ett par stycken som har mkt strul med sin mage, men ändå inte känner av något
  • MiAmore
    Filuren81 skrev 2008-04-15 17:53:42 följande:
    Jag fick mina Glandin 25-tabletter idag, men där står ju att man kan både ta 1 eller 2 st om dagen. Hur många tar ni???
    Vissa tar två andra tar en... Typ.. *ler*
  • MiAmore
    didofido skrev 2008-04-16 08:19:58 följande:
    har ni någon erfarenhet av Minipris-test? jag tog ett test nu å det visade två rosa streck.. det ena var starkare än det andra, nu vet jag inte om jag ska lita på det eller om jag faktiskt ska ta ett clearblue om en vecka... tips o idéer?
    Ingen erfarenhet av dem, inte ens hört talas om dem förut, men säger som dem andra; GRATTIS, ett plus är alltid ett plus! MEN, testa med CB också, för säkerhets skull, tycker jag. Hur länge var det du hade käkat Glandin o hur många om dagen?
  • MiAmore
    didofido: Hur sjutton klarar du av att vänta enda tills efter sönd med att testa med CB?! Förvånad Jag hade sprungit till apoteket så fort dem öppnade dagen efter och köpt ett!
    Barro81 skrev 2008-04-16 14:56:54 följande:
    Hur många är det som har plussat sen de började med Glandin och sen tråden startade?? *nyfiken*
    Räknar vi med didofido, vilket vi så klart gör ( ) så har fyra stycken plussat hittills
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...