• seSSa

Tips till alla som vill bli gravida...

Åttan skrev 2008-06-13 22:02:14 följande:
    Här har mensen INTE kommit.. är på dag 29 idag... det moler fram å tillbaka å ibland så moler det så kraftigt att jag banne mig tror att NU måste mensen ha kommit, men när jag sen går å kollar upp det så är det NADA!! Har varit väldigt trött dem senaste dagarna, tröttare än vad jag brukar vara så det kanske kanske är nått ändå då.. ! Fick brev av min gyn idag med.. ÅÅ vet ni vad?? Det är inget fel på mig.. vad utredningen kan påvisa hittils.. jag har ju lämnat hormonprover och prog prov som ska påvisa om jag har ägglossning å allt är som det ska... *glad*Om mensen skulle komma nu ändå så hoppas jag att sambon är med på att det är hans tur att kolla upp sig.. det är ju nästa steg innan man beslutar sig för om jag ska genomgå en spolning eller inte....
    åhh glad för din skull.. måste kännas så otroligt skönt nu
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-13 22:22:56 följande:
    Ja det känns mycket bra... att veta att det inte är nått knas på mig...
    kostar d testet nått? *frågar av ren nyfikenhet*
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-13 22:59:01 följande:
    Jag gick hos en privat gyn som är landstingsbaserad.. så det enda jag har betalat för min utredning hittils är 230:-. Hade hon inte varit landstings baserad så hade det kostat uppåt 1000:-. Jag visste inte att hon var landstingsbaserad när jag började gå hos henne så det var ju bra å en tur jag hade..
    hehe vilken tur du hade då???
    Hur har d gått nu?? glöm inte skriva i min GB så fort du testat

Vår lilla León ska bli STOREBROOOOOR *överlycklig*
    Kunde inte hålla mig så jag frågade maken ifall man kunde me o testa redan igår kväll.. självaste "gravidstrecket" kom fram innan kontrollstrecket på CB.. Jaha så gravid var man jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! *storskriker*

♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Vix skrev 2008-06-14 08:37:52 följande:
    GRATTIS
    tack
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Joffe skrev 2008-06-14 11:19:07 följande:
    Grattis!!! Jag som skrev igår att min Leon ska bli storebror
    hehe såå skoj
    Camilllla skrev 2008-06-14 12:26:24 följande:
    Har den här tråden sparad i favoriter för jag tycker det kan va ett bra tips om man känner behov av det längre fram så jag kikar in ibland...Sessa: Grattis!! Kom in i vår tråd och skvallra också, alla är ju nyfikna
    hehe ne ni får suga på karamellen lite till
    Majbjörn70 skrev 2008-06-14 12:30:16 följande:
    GRATTIS!!!!Hur lång tid tog det med Glandin25?
    tog aldrig glandin.. bara rosenrot...
    mmelody skrev 2008-06-14 16:10:13 följande:
    jeskan: har du varit på utredning om du har PCO eller ?Grattis seSSa fyfasiken va kul !!
    tack... jo d e skitsköööj
    Åttan skrev 2008-06-14 15:48:29 följande:
    Nej då jag lovar.. Grattis.. vad roligt... !!
    väntar ängsligt på ditt resultat nu ju...
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-15 18:33:13 följande:
    Här är jag.. har nyss kommit hem från svärföräldrarna... MEN det verkar som om det inte blir nått denna månaden heller.. testade med morgonurin men det kom bara upp en svag svag skugga som man knappt kunde ana... så jag antar att det bara är att sätta sig ner å vänta på mensen för femtielfte gången... Varför kan vi aldrig få lyckas för?? :´-( *gråter*
    nej jag har bestämt mig för att du INTE fått din mens o att du SKA plusa denna månaden...
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-15 22:12:53 följande:
    Hoppas att tanten hör det med så att hon inte kommer på otrevligt besök!
    hehe ska se till att prata riktigt högt o säga d till henne *fniss*
    ♂ L E Ó N ♂
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-17 23:44:02 följande:
    Åt helevete med allt... Hur länge ska man orka innan man bryter ihop... !!Har iallafall fått berkräftat nu att älen var senare än vanligt.. hade troligtvis äl på dag 18... vi var båda sjuka då så vi orkade inte ligga i eftersom att vi lekt kaniner veckan innnan när vi trodde att älen verkligen var... har aldrg haft så sen äl tidigare vad jag är medveten om iallafall.. varför nu lixom.. !!! Hur fan ska man veta när älen inträffar nu då?? Många tankar som far i huvudet.. ska jag börja tempa igen? Ältester?? ...Ni som äter glandin.. har ni fått kraftigare mensvärk av gandinet? Funderar på om man ska fortsätta å äta en 3:de månad eller strunta i det.. men det skadar väl inte.. så man kanske ska fortsätta.. bara inte det var glandinet som gjort att jag fått senare äl!
    usch jobbigt babe... har du fått mensen nu då alltså??
    ♂ L E Ó N ♂ o G R O D A N BF 090216
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-18 04:24:46 följande:
    Ja det stämmer..
    *krama om* Tar du RosenRot??
  • seSSa
    Åttan skrev 2008-06-19 23:56:14 följande:
    Nej det gör jag inte... har gjort det men vill inte göra det medtanke på att jag normalt inte har så långa cykler,...
    jag har 28 dagars cykel o d funkade ju för oss
  • seSSa
    gfs skrev 2008-06-21 14:09:51 följande:
    2:a månaden med glandin 25 och jag är gravid!!!!Vi har försökt i 1 1/2 år innan.Vet någon om man kan äta dem under graviditeten eller om man måste sluta?
    åhh grattis varför vill du fortsätta äta de ifall de "fullgjort dess uppgift"?
  • seSSa
    flowerLowa skrev 2008-06-21 15:52:09 följande:
    jag fick iaf för mej att om jag slutade äta pillren så skulle slemhinnan i livmodern bli tunnare och embryot lossna.. fungerar säkertt inte så, men eftersom de int eär farlia att äta vid graviditet så fortsatte jag... och det har ju gått bra såhär långt.. v 12 imorgon..
    äsch då så e d ju inte
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...