Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Tips till alla som vill bli gravida...

didofido: HUR går det med testandet???? Kollade på fotona på din sida, visst är bilden suddig men två streck ser jag ändå!!

Är du med på BIM-listan för Borago/Glandin 25??? I så fall tro jag att du blir nr 4 eller 5 som plussat efter "pillerstart"!!!

Håller tummarna!

• Toppenloppan

Ingen mer än jag som fått svinont i brösten, sådär 3-4 dagar efter förmodad ägglossning?? Ett EVENTUELLT befruktat ägg har ju ännu inte fäst och börjat påverka kroppen så är det pga Glandin 25 tro???

Någon??

• Toppenloppan

Precis!! Så....i så fall skulle ägget fästa först som idag och brösten har gjort ont sen i torsdags!! Inte logiskt alls!

Jaja, kroppen är ju konstig!

• Toppenloppan

Jo, brukar ha ont i brösten innan mens men aldrig så här tidigt innan. Är så där löjligt regelbunden i mina cykler annars, hittade dock inte ÄL med CB`s digitala stickor denna gång men tempen steg i tisdags så hade nog, som uträknat, ÄL då trots allt. Eller har Glandin 25 gjort min cykel kortare så mensen kommer redan denna vecka? I så fall inte lika skumt att brösten gör så himla ont!

Jaja, det lär ju visa sig men funderade mest på om det var någon slags biverkan av Guld-tabletterna!

Då har vi kanske BIM samtidigt oxå, eller??

• Toppenloppan

ammeli: Om du ska ge mannen zink är det viktigt att han samtidigt tar Folsyra, 60 mg Zink dagligen + 5 mg Folsyra. Studien som visade att kombinationen gjorde spermierna fler och piggare, använde dessa doser i kombination!

• Toppenloppan

Jag har fått MASSA finnar på ryggen, har inte haft det på 5-6 år. Då hade jag precis slutat med p-piller. Har nu ätit Glandin 25 i snart 4 veckor, undrar om det är någon sen "utrening" av huden eller bara ett "nytt" symtom att tolka från alla håll!
    BIM på måndag, neg gravtest igår, får ju alltid någon finne vid mens men inte 15 st!

Jaja, *pust och stön* minst sagt trött på alla symtom som känns och ska tolkas!

• Toppenloppan

Koalan:
    Jag har hela tiden tagit 2 tabletter Glandin 25, båda på morgonen tillsammans med frukosten. Rädd att glömma kvällstabletten annars! Har tagit tabletterna HELA menscykeln, sluta först OM jag plussar.
    Angående 1 eller 2 tabletter är ju pillerna egentligen till för PMS, så särskilda behov är väl för de som har SVÅÅÅR PMS. Min Hälskost-kvinna sa att de ibland rekommenderar 3 tabletter, tror dock inte att min mage hade gillat det!

I början verkar många (inkl mig själv) ha blivit lite konstiga i magen, gaser, lösare avföring och några har blivit illamående. Det verkar dock försvinna efter ca 1 vecka. En del har först fått sämre hy och sedan bättre.

Sen äter jag folsyra, det är bra för barnets hjärna och nervsystem OM man blir gravid. Min sambo äter, när han kommer ihåg , Zink 60mg dagligen + Folsyra 5 mg dagligen, för att kombinationen ska göra spermierna fler och piggare enligt en studie från Holland.

OK, hoppas du blivit lite klokare!
    Lycka till du med!

• Toppenloppan

Jag resonerar som så att om tabletterna nu ska kunna påverka något så starkt som fortplantningen (ja starkt och starkt miina system verkar vara ganska konstiga och tröga tycker jag!) är det lika bra att äta tabletterna hela cykeln så att kroppen "vänjer" sig eller ställer om.
    Sen blev min mage så bubblig och gasig när jag började äta tabletterna så nu när den vant sig är det lika bra att köra på tycker jag!

Tror inte att det finns ett rätt eller fel sätt att äta pillerna på, man får göra som man känner!

• Toppenloppan

STORT grattis till dig oxå Surkatt, jösses vad alla plussar nu! Värsta tur-tråden!

Hoppas det smittar!

• Toppenloppan

Passar på att även gratta dig i denna tråd FlowerLowa!!! GRATTIS!

Statistiken ser som sagt lovande ut, även om jag inte plussade denna månad tänker jag fortsätta med pillerna. Ska dessutom se till att vi har lite mer sex kring ÄL oxå, bara vi är i samma land när ÄL infaller vill säga!

• Toppenloppan
    seSSa skrev 2008-05-23 00:09:50 följande:
    Alltså jag tänkte en sak.. ni som har glandin/borago kapslar över, kan ni inte sälja vidare de till oss andra för ett billigare pris? de kommer ju ändå ligga i skåpet o damma så bara en tanke tänkte göra så me mina test ifall jag plusar.. kanske skänka vidare de till någon annan som har mer nytta av de än jag inboxa mig gärna ifall nått intresse finns för er som redan har plusat o tagit dessa... Hoppas ingen tror att detta är en annons eller så...
    När jag plussar tänker jag göra som du föreslår, har jag tur blir det redan i helgen. Då ska jag inboxa dig!
  • Toppenloppan
    wildamamman skrev 2008-06-10 13:40:08 följande:
    Tack alla ni söta!! Ingen som kan besvara mina frågor ang. Glandin?
    Glandin är ju ett fettsyratillskott och är egentligen till för att minska PMS och ge bättre hy, kort förklarat! Man kan alltså ta tabletterna när som, börja innan, under eller efter mens! Någon här på FL har mailat tillverkaren och det ska gå bra att ta dem även under graviditeten.

Så börja du och hoppas att du oxå får bättre hy, som jag fått!
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...