• annbom

Tips till alla som vill bli gravida...

Jag tar dem också nu, hoppas att vi båda får plus

Fru HH skrev 2008-04-09 11:58:07 följande:

Åh tack för svar! Jag tar o börjar med Apiforce idag då... Fast nu efter lunch, står nåt om innan frukost, o sen tar jag o börjar med Glandin så fort jag fått hem dom. Jag är iof på dag 4 men jag brukar ha sen ÄL dag 18-20) så det kanske jämnar ut sig Tack för hjälpen tjejjer! *KRAMAR*
  • annbom

Ja jag vill ju bli gravid nu, så jag tar till alla medel

Evie skrev 2008-04-09 18:34:04 följande:
    Hej annbom, är du också här?!
  • annbom

Jag har inte råd att att köpa några nya tabletter den här månaden utan äter "bara" rosenrot, aprifoce, membrasin, nattljusolja och multivitami med folsyra. Ja sen så äter jag kalk och järntabletter också för jag har inte fått upp järnvärdet sedan MA i mars. Känner mig som en riktig piller missbrukare

Kan nattljusolja räknas hit?

Evie skrev 2008-04-09 21:46:13 följande:
    Annbom, ska du inte lägga till dig på Borago-BIMlistan?!
  • annbom

Fast jag började inte med nattljusolja, rosenrot och apriforce förens efter mensen och har inte ägglossning förens till veckan. Sedan hoppas jag att jag är gravid, fast inte mulitgravid jag är nöjd med bara en bebis

plantan skrev 2008-04-10 11:58:08 följande:
    Miamore min äl var ju på dag 11 nu annars dag 14 så kanske glandinet har gjort ngt.. har ätit i elva dagar nu tror jag det e..annbom herregud du borde ju vara multigravid ;) tro nattljusolja räknas e väl grukfrön eller vad det nu var.. säkert ngn som har bättre koll än jag :)
  • annbom

:- D utan mellanslag

Enira skrev 2008-04-10 15:09:48 följande:
    :D
  • annbom

BIM -10? då kan man väl inte testa positivt, eller fick du ägglossning mycket tidigare?

didofido skrev 2008-04-10 19:03:18 följande:
    eftersom det kliar så fruktansvärt i mina fingrar, så testade jag alldeles precis....det är visserligen BIM-10. Det var sjukt svagt men där var ett streck! hur sannolikt är det?! jag trodde faktiskt att jag såg i syne först.. men nej, ett svaaaagt streck var där å inget spökstreck..men för att vara på den absolut säkra sidan så väntar jag in BIM... damn!! snälla, inga grattis eller ngt sådant än.. please!
  • annbom

Tror inte att det är någon fara. Är ägget defekt så kimmer kroppen att stöta ut det i alla fall.

ÄrtaMärta skrev 2008-04-11 07:42:16 följande:
    Jag har tänkt på det här med boragooljan, den sägs ju göra hinnan i livmodern tjockare så att ägget fastnar lättare.Undrar om det finns risk för defekta ägg att fastna lättare oxå eller är det så att de inte ens blir befruktade?Förstår ni vad jag menar?
  • annbom

Många har börjat äta dem, men inte hunnit till första BIM än. Det är väl 2 som har blivit gravida aldeles nyss

Delfinis skrev 2008-04-14 10:11:20 följande:
    är det någon som har blivit gravid efter ätit Glandin 25, många skriver att de äter dom men har någon blivit gavid utav dom,förrutom trådstartaren då:)
  • annbom

Eftersom et verksamma ämnet redan finns i bröstmjölken så tror jag inte att det ska vara någon fara med att amma.

Billa skrev 2008-04-14 11:11:51 följande:
    Tänkte höra med er om man ska undvika att äta glandin-25 om man fortfarande ammar. Min dotter är 19 månader, men eftersom hon vägrar välling så har vi kvar ammningen morgon samt kväll. Ska försöka sluta inom en snar framtid. Har försökt att skaffa syskon ett bra tag (mens och ägglossning har kommit igång sedan länge) och tänkte att glandin-25 kan ju vara värt att prova. Men så blev jag osäker eftersom jag fortfarande ammar lite grann. Tacksam för svar!!
  • annbom

Här finns en tråd som du kan läsa
    www.pharmanord.se/wstore/searchServlet

Billa skrev 2008-04-14 11:24:45 följande:
    annbom: Tack för ditt snabba svar!!! Vill så gärna få ett syskon snart så det skadar ju inte att testa glandin-25. Känns som jag har testat allt annat så jag har ju inget att förlora..... Man kan ju alltid hoppas Får väl höra för säkerhets skull i kost butiken om det är någon fara att jag fortfarande ammar, men förhoppningsvis är det inte det då.
  • annbom

Det är ingen fara. Ingenting gå till barnet de första veckorna och du kan lugnt äta dem tills du får ett + på stickan

ÄrtaMärta skrev 2008-04-15 14:36:47 följande:
    Men oj, jag har ätit den varje dag hela månaden.Nu blir jag riktigt osäker.Kiwi cradle skrev 2008-04-15 14:16:50 följande:
  • annbom

Om det var ett gravtest så är det bara att gratulera. Är det ett + så är du gravid var det däremot ett - så kunde du vara gravid iallafall.

didofido skrev 2008-04-16 08:19:58 följande:
    har ni någon erfarenhet av Minipris-test? jag tog ett test nu å det visade två rosa streck.. det ena var starkare än det andra, nu vet jag inte om jag ska lita på det eller om jag faktiskt ska ta ett clearblue om en vecka... tips o idéer?
  • annbom

Jag hade också tänkt kolla men kom inte in.

didofido skrev 2008-04-17 08:56:22 följande:
    jävlar vilken halsbränna å huvudvärk man har! hm.. nej jag ska f*n ta mig i kragen nu å dra mig ner till et apotek å köpa cb.. kram på er!surkatt: ser d ngt nu??
  • annbom

didofido: Nu kom jag in. Inte behöver du köpa några nya tester, det visade ju att du är gravid. GRATTIS!

• annbom

Min BM säger också att ägglossningstickor är onödiga. Har man sex fungefär varannan dag så kan man inte missa ägglossningen.

Poppit skrev 2008-04-18 09:07:38 följande:
    Jag går ju hos Kvinnohälsan just nu, så jag vet inte vart annars man skulle kunna försöka få pergo ifrån? Jag försökte verkligen kräva att få pergo, men det verkade lönlöst. Inte förns efter sommaren. Och det känns som en evighet!
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...