• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Åttan

Ok på så vis.. Klart att man har rätt att få vara lessen å gnälla av sig lite.. vi är väl här för att stötta varandra.. !
    Milla B skrev 2008-05-01 10:17:05 följande:

Det var nog för att vi var så dåliga på att skriva här inne i går kväll som Surkatt trodde att hon dödat tråden.Surkatt: Självklart får du vara ledsen nu när "egentliga" BF är här och plusset fortfarande lyser med sitt frånvaro. FÖrstår att det är jobbigt
  • Tramsbyttan

Verkar ju verkligen va ett mirakel-piller om man läser denna tråden! :D
    Hoppas det händer något för oss oxå denna månaden. :)
    Började ta kapslarna sista dagen på mensen..tänkte att det kan va lika bra. :D

• Åttan

Ni som äter Glandin, hur många om dagen äter ni?

• Majbjörn70
    Blomsteröga skrev 2008-04-30 12:06:13 följande:
    Borago är väl själva gurkan som har frön med den speciella omega 6-oljan. Eller är jag helt fel ute?Mina tabletter heter Borago-jamsrot och jag köpte dom på vitaminvaruhuset.se.
    Okey då e jag med. Tack för svar + länk.
  • TuSSen09
    Åttan skrev 2008-05-01 10:45:37 följande:
    Ni som äter Glandin, hur många om dagen äter ni?
    en. men funderar på att öka till två nu under äl, eller efter äl bara för att

men jag är nu bubblig i magen och lite sånt av glandinet...
  • Tramsbyttan

Jag tar 2 varje morgon, med frukosten. :)
    Blir nog 2 denna månaden, om det inte tar sig börjar jag med 1 om da'n.

• Åttan

varför ska du dra ner så fall?

Tramsbyttan skrev 2008-05-01 11:58:38 följande:
    Jag tar 2 varje morgon, med frukosten. :)Blir nog 2 denna månaden, om det inte tar sig börjar jag med 1 om da'n.
  • TuSSen09

jag tar en nämligen för att jag tar samtidigt 2 st omega 3 blir kanske för mycke annars

• Lindizzi

Jag tar 1 om dagen, började i måndags och tänkte ta dem till och med söndag. Dvs 7 dgr...borde/hoppas på att få ÄL nångång mellan söndag den 4e och lördag den 10e.
    Sen skall jag se vad soms ker..annars tar jag dem igen efter nästa mens.....

• Tramsbyttan

Mest för att det är onödigt att stoppa i sig mer om det nu inte fungerar.. o tror nog att en kapsel egentligen borde räcka.
    Men slår på stort nu i början. :)

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...