Inlägg från: Mammelutten |Visa alla inlägg
  • Mammelutten

Tips till alla som vill bli gravida...

Hejsan!
    Har fått upp ögonen på den här tråden, den måste man ju bara följa! Kanske t o m inhandla lite magiska (förhoppningsvis) piller

Tramsbyttan skrev 2008-04-18 17:48:41 följande:
    Ni som har handlat Gladin25, vad har ni fått betala?Såg att dom kostade 229 i en hälsokost idag, men tänkte att det kankse finns billigare?
    I vilken butik/kedja har du sett dom så "billigt"? Jag såg för 299:- i en affär idag, och det billigaste jag sett på nätet är ca 275:- inkl frakt...
  • Mammelutten
    Toxic skrev 2008-04-28 10:37:00 följande:
    är det någon mer här inne som har fått en strulande cykel? Jag har alltid haft mensen på dag 14 efter ÄL. idag är det dag tolv och det verkar inte bättre än att mensen kom nu =( Jag som verkligen hoppades.. suck! ÄL inträffade oxå senare än den brukar. på dag 15 ist för dag 13!
    Har ingen erfarenhet av Glandin. Men i jakten på ett plus testade jag förrförra året RR och Bisolvon, och det fick min menscykel att börja strula... slutade äta dom direkt då, vågade inte chansa på att fortsätta eftersom det ju förutsätter att man har en fungerande ÄL om man vill bli gravid. (och lyckades med det så småningom! Har nu en dotter på 9,5 månader )

Men är riktigt nyfiken på att testa Glandin, verkar ju vara riktigt "effektivt" måste bara invänta BIM först
  • Mammelutten

Här kommer en till som börjat käka Glandin *räcker upp handen* Började igår (slutet av mensen), så har ju ett tag kvar till ÄL och ffa BIM...

• Mammelutten

Ia 70 skrev 2008-05-14 16:43:28 följande:

Mammelutten: Vink vink!!!
    Hej hej!
  • Mammelutten
    seSSa skrev 2008-05-26 20:27:39 följande:
    Någon som har mkt erfarenhet om RR??
    Kan väl inte säga att jag har så mkt erfarenhet av RR, men åt dom plus Bisolvon ett tag då jag försökte bli gravid första gången. Tyvärr började min menscykel strula i samband med att jag åt dom (vet ju iofs inte om det var RR som orsakade detta, men hade haft regelbunden ÄL innan jag började med dom), så då slutade jag med dom bums! 
    Vet inte om du blev så mycket klokare av mitt svar... Fundersam
  • Mammelutten
    seSSa skrev 2008-05-26 22:19:00 följande:
    ja jag undrar ifall d inte e så för mig me nu.... har ätit 1/dag, hur många åt du??
    Oj, kommer inte ihåg faktiskt Fundersam en eller två var det väl...
  • Mammelutten
    TuSSen09 skrev 2008-06-08 10:15:33 följande:
    kanske har det lyckats på andra försöket med glandin, jag är så nipprig och nervös nu!
    När har du BIM? Å när ska du testa??Flört 
    Håller tummarna och önskar lycka till!
  • Mammelutten
    TuSSen09 skrev 2008-06-09 09:29:44 följande:
    som svar på era frågor. Jag använder mej för 7:e gången av clearblue fertilitetsmonitor... det ska va det absolut bästa sättet att se dom mest fruktsamma dagarna, dagarna innan ägglossningen ökar ju östrogenet och monitorn visar hög, dvs det finns en chans att bli gravid, sen visar monitorn MAX när det är dags för ägglossning, ibland har det kommit så att även fast man inte fått max så har man ägglossat ändå.efter ägglossningen, dom dagarna man fått max, har jag fått hög 1-2 dagar efter ägglossningen, dvs monitorn känner av östrogenet efter ÄL.. om ägget befruktas så höjs östrogenhalten och blir ägget inte befruktas så minskar östrogenet häftigt, därav monitorn visar LÅG efter ägglossningen igenNU har jag, har HÖG i 12 dagar och enligt tempen hade jag ägglossning på dag 2 med hög, dvs jag fick aldrig MAX och monitorn visar hög än, 10 dagar efter ÄL... innebär att jag har kvar östrogenet i urinet eftersom monitorn reagerar på det så gissa GISSA om jag lever på falska förhoppningar
    Spännande, låter ju lovande iaf Glad
  • Mammelutten

Hmm, en annan grej jag tänkt på...
    Det skulle vara roligt, eller kanske rättare intressant, att veta åldern på de som plussat/plussar, statistiskt sett ska det ju vara lättare ju yngre man är... Självklart vet man ju inte om det är Boragon/Glandinet som oxå hjälper till, men det är ju därför vi hänger här i tråden!Flört

Nån mer som håller med eller som funderat på samma sak?!Fundersam

• Mammelutten
    seSSa skrev 2008-06-09 11:03:42 följande:
    wooooo.... BIM idag eller imorn..... :-S inget spår av mensen o tidigast/senast jag gjorde test var på BIM -6-7........ håll tummarna.. kommer den inte så e d KALAAASSS HÅLL TUMMARNAAA NUUU
    Håller oxå tummarnaGlad
  • Mammelutten
    wildamamman skrev 2008-06-09 17:14:09 följande:
    Hej på er!vi har försökt sedan dec-jan och i april tog det sig men fick tyvärr missfall igår. innan jag visste att jag var gravid så sa jag "tar det sig inte nu så ska jag äta glandin 25" Tänkte höra lite här.. Kan jag börja äta Glandin redan nu och om det tar sig kan man då fortsätta ta det hela graviditeten? Varför jag undrar om hala grav. är för att jag får extremt mycket finnar, både i ansiktet och på ryggen. jag har ju hört att det är bra för hyn. Hur mycket större chans har man med glandin jämfört med utan?Hoppas att ni kan ge svar på mina frågor!!Tack på förhand!
    Trist med mf, vet hur det är... lycka till i fortsättningen!
    TuSSen09 skrev 2008-06-10 07:25:52 följande:
    andra månaden med glandin funkade inte heller
    Neej, vad trist!
    seSSa skrev 2008-06-10 10:52:45 följande:
    ingen mens igår... väntar på dagen.. måste väl vara BIM idag då jag kände ÄL en dag sent.... inga känningar än så länge.. hoppas så grymt...!
    Håller tummarna!
  • Mammelutten
    wildamamman skrev 2008-06-10 13:40:08 följande:
    Tack alla ni söta!! Ingen som kan besvara mina frågor ang. Glandin?
    Jag kan tyvärr alltför lite om Glandin (även fast jag äter det själv ) för att kunna svara på dina frågor, men är säker på att du får svar av nån annan!
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...