Tack för alla era svar! Hemskt att vi är så många som är drabbade. Det som har hänt sedan sist är att jag varit hos Lucinakliniken och tagit massor av prover, provsvaren borde komma nästa vecka eller veckan därefter. Hoppas verkligen att det ger något.
Cia: jag håller med dig till 100% om bemötandet på UAS. Barnmorskorna är hur gulliga som helst, men läkarbemötandet vid mf är inte bra (när jag däremot födde min lilla dotter var de underbara, man undrar varför det kostar på att ha bra bemötande när någon får missfall och är ledsen medan de är som solstrålar och jättevälkomnande när man fått ett friskt barn?).
Läkaren som tog hand om mig sist på UAS var övertygad om att jag fått mf pga kromosomskador på barnet (deras standardsvar), och trots att jag berättade att jag gjort NUPP + KUB som givit extremt bra odds och INTE ALLS tydde på några kromosomskador mumlade hon något om att det "oftast beror på det" eller, precis som du skriver "på slumpen". Jag såg bebisen också, och han såg helt perfekt ut, inga synliga missbildningar iaf.
Läkaren på Lucina, däremot, sa direkt när jag träffade honom att mina två sena mf var "mycket anmärkningsvärda", och att det INTE är normalt vid min ålder (är född -78). Han trodde inte heller att det var kromosomskador som var felet. Bara att höra dessa ord från en läkare kändes fantastiskt, som om jag för första gången verkligen blev tagen på allvar med mina mf.
Kram till er alla!