Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Orolig över att förlossningen är fullbelagd när jag ska föda

Nenel skrev 2008-03-20 11:01:22 följande:
    Ja jag hoppas såklart på att platsen finns när vår bebbe bestämmer sig för att komma ut, men jag vågar inte hoppas på för mycket, är lite knäpp så. Om man förbereder sig på det värsta så blir man kanske positivt överraskad Näe jag vet inte, det löser sig på nåt vis... annars är min plan att bara åka in och ställa mig i farstun och krysta, då lär de inte neka en plats...
    kul att behöva föda i korridoren för att alla rum är fulla Cool
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Fru Indosaurie

jag fick föda på ks ist för på ds som planerat, det kändes som att hela min värld rasade samman men efteråt så är jag toknöjd!
    Den här gången är jag oroligare för att få åka till uppsala eller liknande.. då föder jag nog hellre hemma. Fundersam

• Fru Indosaurie

min bm sa till mig att man alltid måste ha en plan b, det är jobbigt om man ställer in sig på att "där SKA jag föda" och så får man inte det, jag var jätteledsen och hade ju inte ens varit på ks och tittat innan..
    i efterhand så bryr jag mig inte ens, det är vården jag får som är det viktigaste.
    vissa dagar är det kanske fullt på alla sjukhus i sthlm och nästa kanske det finns plats på alla, man vet ju tyvärr inte i förväg och kan aldrig få någon garanti.
    den sommaren när jag födde min dotter var det många som fick åka till södertälje, uppsala osv. och det är jag glad att jag slapp.

Svar på tråden Orolig över att förlossningen är fullbelagd när jag ska föda