Inlägg från: Ollibollmora |Visa alla inlägg
  • Ollibollmora

Orolig över att förlossningen är fullbelagd när jag ska föda

Jag tycker att du ska försöka få plats på bb-sthlm, då får du en garanterad plats. Bb-sthlm ligger på Danderyds sjukhus och är ett privat alternativ.
    Lycka till!

• Ollibollmora
    Nenel skrev 2008-03-20 10:54:40 följande:
    Jag har garantiplats på BB Sthlm, men eftersom man inte vet exakt när förlossningen startar så kan det ju vara fullt ändå, och är det fullt så är det fullt... Så en garantiplats är egentligen ingen 100 % garanti heller. Vad jag menar är att det löser sig, nånstans får man föda!
    Självklart löser det sig på något sätt, men du har ju en garanterad plats inom loppet av den månad du har beräknad födsel. Det kan vara skönt att ha det alternativet  i övrigt håller jag med dig. 
  • Ollibollmora
    Nenel skrev 2008-03-20 11:01:22 följande:
    Ja jag hoppas såklart på att platsen finns när vår bebbe bestämmer sig för att komma ut, men jag vågar inte hoppas på för mycket, är lite knäpp så. Om man förbereder sig på det värsta så blir man kanske positivt överraskad Näe jag vet inte, det löser sig på nåt vis... annars är min plan att bara åka in och ställa mig i farstun och krysta, då lär de inte neka en plats...
    Ha ha ha, det låter som en bra idé till ts
    Lycka till med bb-plats, själv ska jag föda på sös i juni. Skulle föda sonen på bb-sthlm men fick hf. Det blev en mycket bra förlossning med bra personal på sös i stället så nu är jag inte ett dugg orolig.
    Sorry ts att jag är lite off topic.
  • Ollibollmora
    Eowyn81 skrev 2008-03-20 11:04:41 följande:
    Jo jag förstår ju såklart att jag får föda någonstans men saken är ju den att jag känner mig orolig över att inte veta var. Jag vill liksom mentalt förbereda mig. Det är egentligen det enda som oroar mig över förlossningen så här långt.BB stockholm har jag funderat på men jag undrar över chanserna att få en plats där? Är det inte ganska svårt?
    Fråga din barnmorska hur du ska göra, jag gick hos barnmorskorna i gamla stan som sammarbetar med bb-sthlm. Kolla upp det iaf för de jag känner som har fött där är supernöjda.
Svar på tråden Orolig över att förlossningen är fullbelagd när jag ska föda