Inlägg från: JuniMammaLKPG |Visa alla inlägg
  • JuniMammaLKPG

    Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???

    Vi ska åka till World i början av maj, längtar massor!

    Till er som varit: Vad innebär "handduksservice" vid poolen och stranden?

  • JuniMammaLKPG

    Nötkaka: Vi funderade länge och väl mellan World och 3-i-1-hotellen men resonerade som så att vi troligtvis kommer att vara mest på ett hotell ändå och då hade world mest att erbjuda tycker jag. De verkar bla ha det finaste poolområdet och jag är galen i att bada! Vi har bara en son, han är snart 2. Visst, han kommer inte att kunna utnyttja alla barngrejjer där men han gillar att iaktta andra barn och det finns trots allt en hel del grunda ställen i poolen, av deras hotellfilm att döma.

    Vad lutar det mest åt för er del nu, blir det world?

  • JuniMammaLKPG

    LillÄrtan: Tack för upplysningen om handduksservice, det låter bekvämt och bra! Då behöver jag inte ta med någon handduk alls hemifrån va?

  • JuniMammaLKPG

    Nötkaka: Jag resonerar nog som "L jung" där, att man kan ta sig råd att äta i Side när man är där eller på någon annan utflykt. Det är första gången som vi åker all inclusive så vi har samma tankar som du, att man kanske blir utless på maten där efter ett par dagar men den risken får man nog ta med tanke på hur bekvämt det verkar!

    Jag var inne på joyhotels.com och läste och där stod att juice inte heller ingår i all inclusive. Det tyckte jag var dåligt!

  • JuniMammaLKPG

    Jag såg oxå det där programmet. Bakterier finns det nog massor av oavsett hotell men det var dåligt av Nazar att inte betala ut nåt när de så uppenbarligen var ansvariga för det.

  • JuniMammaLKPG

    Va roligt det var att se När och Fjärran i veckan, såg reprisen idag oxå Nu ser jag ännu mer fram emot att åka om två veckor!! Har börjat gå igenom packlistan men det är ruggigt svårt. Hur mycket kläder ska man ha med tycker ni?

  • JuniMammaLKPG

    Nu har vi haft vår vecka på Pegasos World och jag kan inte annat än att rekommendera stället varmt. Det är helt enkelt toppen! God mat, fin standard och jätterar personal! Kan helt klart tänka mig att åka dit igen.

  • JuniMammaLKPG

    Höst06:

    Vi hade med oss blöjor och tvättlappar. Då vet man att man får nåt som passar tänkte vi. Sen såg jag faktiskt inte till några blöjor och barnmat just på hotellområdet men det fanns ett apotek som låg på gångavstånd därifrån, där finns det säkert något.

    Borta vid barnhörnan serverade de glass vid vissa tidpunkter. Klockan 11 och 15 tror jag det var. Annars fick man köpa i kiosken.

    Kom ihåg att ta med dricks för personalen som går och plockar efter en vid poolen och resturangen samt städar rummet var toppen. Både vänliga och duktiga.

    Jag svarar gärna på fler frågor om det är något.

    Va härligt att ha resan att se fram emot, jag längtar redan efter nästa gång!

  • JuniMammaLKPG

    Euro funkar precis överallt, det är vad de säger i första hand om man frågar vad något kostar. Sedan dubblar de bara det för att få lira. Även på marknaden.

  • JuniMammaLKPG

    KajsaBajsa:

    Oj, det var många frågor! Men jag svarar gärna. Va härligt att ni oxå ska åka dit, det var minsann ett toppenställe!

    Ang rummen. Vi hade familjesvit och sagt till om en spjälsäng. Man kan säga att det är som en "en och en halva" med en dörr in till stora rummet men inte till det lilla. Emellan dem fanns toaletten så det blev lite avskilt ändå. I det stora var en dubbelsäng och det lilla två enkelsängar. I vår Nazar-katalog fanns det en skiss över planlösningen på rummen.

    Det fanns kyl på rummet men den var inte så bra. Tror att det berodde på att den mesta strömmen i rummet bröts när man tog ut rumskortet ur hållaren när man gick därifrån. Vattenkokare fanns ej men det fanns alltid varmt vatten i kaffeautomaterna och de fanns alltid tillgång till dem på olika ställen. Mikro hittade vi endast i barnavdelningen på resturangen men kanske att det fanns borta vid barnens egna resturang vid deras del av poolen.

    Det spelar ingen roll vilken valuta du har, de tog båda överallt men eftersom allt var skrivit i första hand i euro så kändes det som att de helst ville ha det. Du gör som du vill med det, såg man ett pris i euro så var det ju bara att räcka fram det dubbla i lira. Här hemma är jag oxå en "korthaj" men när jag är utomlands vill jag helst undvika att använda det så jag kan inte svara på hur det är med betalkort. En utflyktsresa betalade jag med kort till en reseledare.

    Handduksservicen var bra men de hade inte öppet jämt så vi lämnade inte in dem varje dag eftersom det inte behövdes.

    Jag såg inte till några som hyrde ut sulkys, de flesta verkade ha med sig. När vi åkte in till Side så tog vi bussen och då var det toppen att ha en paraplysulky. Dessa minibussar gick förbi hotellet ca var 10e minut, helt suveränt.

    Det finns inget att se längs vägen utanför hotellet, bara skog och sen en bit bort ett apotek. Alltså, det var ju fin natur, men det hade de ju på insidan av murarna oxå.

    Hamam vet jag inget om men nu är det säkert fler turister där än när vi åkte.

    Jag vet inte så mycket om barnluncherna eftersom vi aldrig åt där, förutom glassen, Malte är så liten så han var med oss och åt istället för att äta själv. I snackbaren i mitten av området fanns alltid tillgång till pizza, korv och spagetti och det räckte åt honom. Det som var minus med maten var att det inte fanns någon frukt förutom äpple och apelsin. Vi köpte vattenmelon och banan på stranden som var fin.

    Frukosten hade det mesta som brukar finnas; yogurt, flingor, sylt, bröd, ägg, korv, ost, bacon etc. Osten och vinet var inget bra. (Inte för att jag drack vin till frukost! ha ha bara kom på det nu)

    Ta inte med dig alltför tunna kläder bara, en tröja går allt åt på kvällen. Inte för att det var så kallt men sitter man ute och äter middagen så brukar iaf jag bli lite frusen efter att ha legat i solen hela dagen.

    Jag hittade inte nån bra shopping. Vi åkte på en shoppingutflykt till en outlet och en marknad men det var mest klockor och tröjor. Helt ok priser iofs, speciellt om man är duktig på att pruta!

    Det är bara att du frågar om det är nåt mer, det har jag inget emot.

  • JuniMammaLKPG

    Jag kände mig helt trygg med allt jag åt på hotellet och drycken var blandad med flaskvatten. Det var ju sådan åtgång på allt oxå så det hann inte ligga så länge. Folk äter och dricker som galningar när det ingår (inklusive mig!)

    Jag hoppas att det inte ska vara alltför mycket folk när ni åker. Vi träffade på en som hade åkt i juni/juli ett annat år och då var det mycket köer till maten och svårt att få tag i solstolar.

  • JuniMammaLKPG

    KajsaBajsa: Jag önskar att jag hade haft en nappflaska till. Jag tog bara med en. Hemma så dricker Malte ur vanliga muggar och bara välling i nappflaska men där nere var det bra att ha med en till stranden som han kunde dricka saft och vatten ur, för det fanns ju överallt att fylla på. Det fanns bara engångsmuggar vid saftställena och de är ju så roliga att trycka sönder när man dricker, eller hälla sand i... Jag är även väldigt glad att jag tog med Maltes foppatofflor som han kunde bada i utan att halka varesig på poolbotten eller runt pooldäcken. De torkar fort oxå, till skillnad mot sandalerna.

    Använde nog det mesta som jag hade med tror jag... får tänka lite på den!

  • JuniMammaLKPG

    Jo förresten, jag hade med lite för mycket leksaker. Vi var nästan aldrig på hotellrummet och utanför där räckte det gott med hink, spade, boll och mycket spring i bena. Strandgrejjer tar mycket plats och finns att köpa där. Vi hade tur och fick allt av en flicka som skulle åka hem men annars är det säkert inte dyrt.

  • JuniMammaLKPG

    CD-spelaren var bra att ha med! Med barnvisor på, då satt han still en lite längre stund i bussarna.

  • JuniMammaLKPG

    Får jag höra vad ni tyckte om stället nu när ni själva har varit där? *nyfiken*

  • JuniMammaLKPG

    Va trist att maten inte var så bra... Men maten är inte det enda som räknas som tur är, fanns ju mycket annat att göra. Gjorde ni någon utflykt?

Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???