Inlägg från: Gnagarn |Visa alla inlägg
  • Gnagarn

Blivande pappa

Hej LordHawk och kul att du skall bli farsa. 13 års väntan är en lång tid.. .

Är ingen gammal ringräv på sånt här men har det ganska färskt med en 10 månaders dotter och får mitt andra barn i början av juli.

Tänkte gå mot strömmen lite och skriva: Du kommer vara och känna dig utanför och det är bara att gilla läget! Det en mor och det blivande barnet har i magen kan ingen ta sig ens i närheten av. Kvinnans hormoner mm spear så många spratt att det nästan är löjligt åt det.

Det bästa du kan göra är att finnas till hands. Sköt om hemmet så mycket du kan och assistera din gravida flickvän/fru med till tappa upp varma bad om hon gillar det, massera henne på ryggen försiktigt (visa mig den gravida kvinna som inte gillar det.. ).

När väl barnet kommer kommer fortfarande banden mellan kvinnan och barnet vara mycket starkt iochmed amningen. Men nu har du iallafall möjlighet att ta ett steg in för mammam ammar aldrig 24/7. Utnyttja det och var så mycket som möjligt med barnet däremellan. Att ge din kvinna lite qualitytime för henne själv under denna tid uppskattas också.

När väl amningen slutar kommer din tid. Nu kan du tom rent praktiskt börja ta ut föräldradagar mm då den fysiska kontakten mellan barnet och kvinnan inte är lika stark. Och tro mig, ni kommer få en grym kontakt ditt barn och du om du bara vill.

Näe, nu väntar kneg men du fick kanske lite matnyttigt iallafall. Lycka till!

Svar på tråden Blivande pappa