Inlägg från: blonde redhead |Visa alla inlägg
  • blonde redhead

Heja Louise!!

Einstein skrev 2008-03-24 15:12:42 följande:
    Svar på #23Okej, det är denna Louise som borde ta sig en titt på vad förskolan egentligen lär barnen! Om det är så här "dagis barn blir bra på att sova i kö, köa till lunchen och toaletten", så kan ju regeringen skrota både läroplan och försllärarutbildningen! Folk får göra precis som de vill angåede förskola/hemma, det som stör mig är den dåliga framställningen av förskolan!
    Jag gissar att Louise menar att det kan barnet lära sig hemma också. Det var nog ingen diss till förskollärarna.
  • blonde redhead
    Einstein skrev 2008-03-24 15:22:00 följande:
    blonde redhead skrev 2008-03-24 15:17:14 följande:
    Fast det låter inte att för positivt att lär sig stå i kö. Jag läser till förskollärare och under praktiken har jag sett väldigt lite köande faktiskt, då är det värre i skolan (är 1-7 lärare i grunden).
    Jag jobbar också på förskola och visst är det en form av "kösystem" för det mesta. Kanske inte i bokstavlig bemärkelse, men väldigt bildligt. Det är ju ett måste för att det ska fungera i grupper av 17-18 barn när alla ska på toaletten/tvätta händerna/gå någonstans osv.
  • blonde redhead

miss baby skrev 2008-03-24 16:15:31 följande:

synd bara att alla inte har valet och istället får höra att dom e dåliga föräldrar som har små barn på dagis!
    Så är det väl inte alls. Dagis eller förskola som det trots allt heter, är till för att familjer ska kunna försörja sig. Man är inte dålig förälder för att man försörjer sin familj. Få har möjlighet att vara hemma med barn, men dom som är hemma far varken mer eller mindre illa av att vara det. Det handlar inte om att vara en bra eller dålig förälder.
Svar på tråden Heja Louise!!