Heja Louise!!
Det stora blå - missade inslaget på tv men vad glad jag är att jag klickade mig in på just den här tråden. Har haft rå ångest sen jag läste den där artikeln.
Det stora blå - missade inslaget på tv men vad glad jag är att jag klickade mig in på just den här tråden. Har haft rå ångest sen jag läste den där artikeln.
Jag tycker ju inte att om ens barn har börjat på dagis, så ska man inte låta den vara hemma bara för att den fått ett syskon.
Vi planerade att Matilda skulle börja på dagis när hon ska redan innan hon föddes, så att hon har fått en lille bror har inte påverkat. Vi valde att bo litet och billigt nästan hela Matildas första år så att vi skulle ha råd att vara hemma.
Hälften av folk som har synpunker har det för att det tycker att hon kommer komma efter i utveckling (!!!!) den andra hälften säger typ "men ska ni inte låta Matilda börja på dagis så att du kan ha det lite lugnt och skönt". Jag ser nog lite min mammaledighet mer som ett jobb, jag är inte hemma för att ta det lugnt. Om jag skulle ha den inställningen skulle jag nog bli knäpp . Nu tänker jag att om jag kan sitta och dricka en kopp kaffe och de sover samtidigt så är det världens bonus!
Nu har jag sett inslaget. Fanns på nätet.
http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.310356
Vänta här nu, det var nog inte samma inslag som jag såg. Det här handlade när det var en bra tid att skola in dagisbarn, vilket var 2 år.......
Det var de senaste som låg ute så det det inslaget som du sett kommer väl sen.
Har nån av er läst artikelserien som var i Svd som handlade om detta också? Jag håller på att läsa dem nu, ska se om jag kan hitta länkar till er andra. Mycket intressant läsning!