• Lajbans

kan man göra så?

Ja och min sambo har en helskruvad ide.. vi har en fruktansvärt nära vän som kan tänka sig att bära vårat barn.. Jag kan inte bli gravid och vi är alla med på de hela att han skulle göra henne gravid på "de naturliga viset" eftersom pengar är nåt vi inte har hur mycke som helst av.. Jag vill veta om de är okej att göra så??

• Svar på tråden kan man göra så?
  • Fru hemlig

Adoptionsforumet är kanske inte rätt forum för detta. Så till vida ni inte tänker att du ska adpotera barnet. I Sverige är det väl inte tillåtet med surugatmammor?

• Lajbans
    Svar på #1
    De vet jag inte riktigt.. vi har inte inte kommit så längt ännu.. men tanken var väl lite mer att han blir ju barnets far isf och om man sen kunde göra nåt typ adoption att ja och min sambo får hela vårdnaden.. sorry, visste inte vilket forum jag skulle skriva i..
  • Thalis

Gå in på denna sida!  www.surrogat.nu
    Kanske du får svar på dina frågor där!

Kom bara ihåg att om ni skulle göra som planerat,så har DU inga som helst rättigheter(eller skyldigheter) till barnet OM din vännina inte ger upp sin "rätt" och DU får adoptera barnet.

Bättre ensam än i dåligt sällskap
  • Thalis

Som Fru Hemlig skrev,så är surrogatmödrarskap inte tillåtet i Sverige!

Bättre ensam än i dåligt sällskap
  • Lajbans
    Thalis skrev 2008-03-16 14:36:48 följande:
    Gå in på denna sida!  www.surrogat.nu Kanske du får svar på dina frågor där!Kom bara ihåg att om ni skulle göra som planerat,så har DU inga som helst rättigheter(eller skyldigheter) till barnet OM din vännina inte ger upp sin "rätt" och DU får adoptera barnet.
    Tack så mycket! ska in och kika där! Jo de vet jag oxå, men de är självklart upp till henne.. Jag älskar henne för mycket för att såra henne så skulle hon ändra sig så är de självklart att de är upp till henne.. förstår att de är en sak att säga innan man vet men att de säkert är en helt annan sak när man väl står där! tacksam för svaret! :)
  • Lajbans
    Thalis skrev 2008-03-16 14:38:02 följande:
    Som Fru Hemlig skrev,så är surrogatmödrarskap inte tillåtet i Sverige!
    respekterar de men man behöver ju inte vara otrevlig.. Ja visste ju inte, därför jag fråga..
  • Fru hemlig

Annars kanske äggdonation kan vara ngt för er? Dvs väninnan donerar sina ägg och du bär barnet? Jag tror att det är lagligt men jag vet inte. I alla fall finns det lagar kring detta så jag tror att du kan få det juridiska mödraskapet trots att donatorn är känd. Men det finns nog trådar för sånt på andra forum här.

• Fru hemlig
    Lajbans skrev 2008-03-16 14:42:27 följande:
    respekterar de men man behöver ju inte vara otrevlig.. Ja visste ju inte, därför jag fråga..
    Vem har varit otrevlig????
  • Lajbans

Fru hemlig skrev 2008-03-16 14:44:01 följande:

Vem har varit otrevlig????
    Fick lite känslan av att du var lite snäsig när du skrev att de är olagligt.. Men detta är för mig ett väldigt känsligt ämne och jag kanske tar åt mig i onödan av småsaker.. sorry!
  • Fru hemlig

Ja det var verkligen att ta i. Men jag lämnar tråden du så du inte tar åt dig av mer saker i onödan.

Svar på tråden kan man göra så?