• madame rouge

Kejsarsnitt el.är jag bara onödigt orolig

Hej alla som läser!
    Har börjat oroa mig för förlossningen.Är så rädd att någonting ska hända mitt barn.Jag har fött ett barn innan och kände absolut ingen oro hade en hyfsat ok men långdragen förlossning.Till saken hör att jag och min man har gått igenom 7 mf innan detta lilla mirakel som jag bär på.Är helt galet rädd för att något ska hända.Har börjat fundera på kejsarsnitt.....usch jag vet inte.Ligger ofta vaken och grubblar.Har inte den mest förstående BM.

• Svar på tråden Kejsarsnitt el.är jag bara onödigt orolig
  • Me o Mike

Hur långt har du gått??

• Pixxi

Jag tycker du ska prata med någon på BB, de brukar ha nån där som har hand om de med förlossningsrädsla.

• madame rouge

Är i v.25 , är beräknad till 24 juni.Jag önskar bara att jag hade min lilla mini här nuuuuu...det är nästan så att jag inte kan tro på att allt kommer att gå väl,att vi verkligen får vår dröm komma i uppfyllelse.Hallelulia vad dryg jag är.Njut och lev i stunden sa en kompis....allt sånt fattar jag väl, funkar bara inte att tänka så mer än en liten stund.

• Me o Mike

NÄ usch.. Jag har inte haft 7 mf innan min nuvarande grav med 2.. Och det gjorde ju att jag var/är nojjig hela tiden!!!! Man kan inte slappna av..

• madame rouge

Jag vet att det är mindre farligt men har två vänner som inte delar den uppfattningen.. vill inte gå in på vad som hände dem (finns nog med trauma stories på FL )Men visst är det bättre för barnet ,är bara så super orolig att ngt ska gå snett.

• Me o Mike

oj va konstigt det blev.. Jag mena att jag har haft 2 st mf innan denna grav..

• Me o Mike

Jag gjorde snitt med min första! (akut) Och har nu ett planerat snitt denna grav om 3 veckor..

madame rouge skrev 2008-03-09 09:11:57 följande:

Jag vet att det är mindre farligt men har två vänner som inte delar den uppfattningen.. vill inte gå in på vad som hände dem (finns nog med trauma stories på FL )Men visst är det bättre för barnet ,är bara så super orolig att ngt ska gå snett.
  • madame rouge

Undrar varför man (jag) får dåligt samvete av att vilja ha kejsarsnitt,hade bara kännts så skönt att slipppa denna oro.Fast det är klart då kanske jag för över min oro på att ngt annat ska gå snett.Nää ni hör ...nu får jag nog gå och laga en stor härlig söndagsfrukost och väcka familjen.Tack snälla ni som skriver..jag återkommer.
    Tänk MulleNuh snart har ni er din lilla bebis,härligt, vet ni vem det är där inne ???
    Kram!!

• Me o Mike

Inte ska du ha dåligt samvete för att du "vill" ha snitt!!! Det är så bra att den möjligheten finns!!
    Jo vi vet att det är en liten tjej!! Ska bli kul!! Har en son sedan innan..

TS du har ju tid på dig att fundera på detta!! Be att få komma o prata med nån på förlossningen.. Dom är bra på att förklara och berätta..

madame rouge skrev 2008-03-09 09:23:43 följande:

Undrar varför man (jag) får dåligt samvete av att vilja ha kejsarsnitt,hade bara kännts så skönt att slipppa denna oro.Fast det är klart då kanske jag för över min oro på att ngt annat ska gå snett.Nää ni hör ...nu får jag nog gå och laga en stor härlig söndagsfrukost och väcka familjen.Tack snälla ni som skriver..jag återkommer.Tänk MulleNuh snart har ni er din lilla bebis,härligt, vet ni vem det är där inne ???Kram!!
  • madame rouge

Jag får väl ta kontakt med BB och höra med dom om man kan få prata med ngn ang min oro.
    MulleNuh grattis till liten flicka , kul när ni redan har en pojke.Vi ska oxå få en liten tjej och har en kille sedan innan + 2 kanon" bäst" bonus ungar.
    Gud vad jag skrattat ,har försökt lägga in bilder i galleriet helt "off" när det gäller datorer som tur var så är vår stora kille hemma och fick hjälpa mig.

• Flickan och kråkan

Bra idé att prata med förlossningen. De har ju järnkoll på pyret under förlossningen. Skulle något verka vara fel plockar de ju ut honom/henne med snitt. Fast det är klart man oroar sig...det gjorde jag med...och visst kan alltid något gå fel, men det kan ju hända senare också...eller med snitt.

Lycka till! Du kommer snart att ha ditt underverk i famnen.

Svar på tråden Kejsarsnitt el.är jag bara onödigt orolig