• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Tessulago skrev 2008-04-09 15:56:58 följande:
    fy va hemskt!!Men på ngt sätt borde man ju kunna kringgå djävulsläkarna i borås...och ringa till östra själv...Såhär får man ju bara inte bli behandlad!!
    just nu orkar jag inte strida längre för min sak...idag har jag faktiskt gett upp
  • beadis
    Smuliz skrev 2008-04-09 18:38:23 följande:
    Svar på #653
    Ja förstår dej helt. Men jag tror och hoppas att du känner dej starkare igen om ett par dar. Och orkar fortsätta striden då. VIlken vecka är du i?
    jag är i v24...jag vet att jag har tid kvar MEN under tiden går ju veckorna o jag kommer att missa hela min graviditet...jag känner INGEN glädje överhuvudtaget för bebisen i magen, känner mig helt likgiltig. Igår grät jag mig tills sömns så ögone är igenmurade idag.

Jag vet inte om jag kan göra så mkt mer...ska träffa den där aurora-bm 24/4 o fortsätta o älta i min förra förlossning, vad det nu ska hjälpa mig i DENNA situationen. Sen ska vi träffas en sista gång nångång i maj o då ville hon att min man skulle vara med....min man frågade igår om han kunde göra ngt, ringa nånstans, men vad ska han kunna göra egentligen, om de inte lyssnar på mig heller.
  • beadis

Fru U skrev 2008-04-09 18:37:28 följande:

Vi har ju faktiskt fritt vårdsökande, i alla fall i teorin, så ring nåt annat sjukhus, nån annan kommun eller som sagt ha en vän eller din make att göra detVar han med på förra förlossningen?
    ja han var med på båda våra barns förlossningar. Han tyckte oxå det var väldigt jobbigt det som hände med Love i slutet...han trodde faktiskt inte att det skulle gå vägen o att han skulle dö.
    Han var så blek i ansiktet o helt svimfärdig när de sprang i väg med mig till op-rummet, så han förstår o håller med, men han kan ju aldrig riktigt förstå allt, den smärtan, den skammen att inte kunna själv krysta ut bebisen utan behöva sugklocka med allt vad det innebär...jag rekommenderar det till ingen, speciellt inte om bebisen är så stor. Det kändes som ett övergrepp....att ngn står o trycker allt vad hon orkar på din mage o två läkaren sliter o drar i ditt underlil, HELT utan att du har NÅGOT att säga till om. Man är TOTALT utlämnad åt andra människors händer. Jag förstår ju att alla som var i det rummet var ju där för att hjälpa mig o bebisen MEN det känns inte mindre för det.
  • beadis
    hjärta skrev 2008-04-09 20:57:04 följande:
    Snarttrebarnsmamma: Ring till växeln och be att få bli kopplad till sjukhusledningen och ta upp ditt problem med dem.Be även en annan läkare ta sig an ditt "fall". Går ej detta, ta då med man och bästa vännen och gå till sjukhuset alla tre och säg att du inte lämnar sjukhuset innan du fått ett beviljat snitt, ibland är alla medel tillåtna och din man och vän kan förklara dina känslor! Du har RÄTT till snitt! Låt sjukhusets dåliga bemötande ge dig extra tändvätska och säg att snitt är ditt ENDA alternativ! Vägra att lämna sjukhuset innan du fått snittet beviljat svart på vitt! Datumet får du vänta på men att de skriver att du ska få det! Min läkare sa att SÖS ALDRIG nekar någon, dock måste vissa gå på aurorasamtal. Stå på dig och hämnvisa till SÖS plicy och att svensk sjukvård skall vara så lika det går för ALLA!!! Lycka till-kram
    jag önskar att jag hade det där i mig...jag menar jag kan blir jättearg o visa det, men när man möter såna här personer som har makt o bestämma blir jag helt lam. Man är överkörd!
  • beadis
    snuttP skrev 2008-04-10 10:20:40 följande:
    snart3barnsmamma.. gud vad jag lider med dig. Men du får INTE ge upp du måste orka. Jag fick kämpa ända in till slutet. Som ni vet fick jag mitt snitt i 39+3 och fick det beviljat en vecka innan. Så snälla ge dig inte, orka kämpa, ta hjälpa!Vet inte om du gjort så här.. men jag gick på såna möten med, gav mig absolut inget! Så jag sa till henne (hon va sjukt långsam) att nu kräver jag att få prata med ansvarig läkare, för det är ändå inte du som fattar något beslut. Det fick jag efter lång väntetid, där tjöt jag, sa att jag vägrade. Att jag kan inte tänka klart längre, jag har inte kunnat njuta av detta barn i magen. JAG SKA HA SNITT!!! Tillslut.. ja då fick jag det..
    jag har redan fått träffa två överläkare som har besluts rätt o suttit gråtit hos en av de i två timmar, bönat o bett o varit arg, han var helt likgiltig, bara stirrade på mina journaler o partogram...men Pia det gick ju jättebra, det var ju bara två lätta drag med sugklockan så var han ju ute, du är ju som gjord för att föda barn....man blir bara helt lam.
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-10 14:35:05 följande:
    Som gjord för att föda barn om de måste ta till sugklocka???!Vad är det för jävla läkare!
    det var det jag tänkte o även sa till henne...suck
  • beadis
    snuttP skrev 2008-04-10 20:49:29 följande:
    Fan vad arg jag blir!!! Men snälla du.. om du vill ha snitt, ge inte upp. Du måst orka kämpa om det är vad du vill ha. Förstår att du inte kan njuta, jag vet precis hur det känns. =/Håller med sthlmjävlar.. puckad läkare!!!
    jag får se vad som händer efter mitt andra aurora möte den 24/4, ska säga precis vad jag känner o be om ett nytt möte med överläkaren....jag får väl ställa till med en sen eller nåt...
  • beadis

scen menade jag såklart...inte sen

• beadis
    Jaylin skrev 2008-04-11 09:12:50 följande:
    När jag talade med Aurora-bm sist så sa hon också att jag ju faktiskt har fött barn tidigare och klarat av det. Men jag var övertydlig med att detta var en skräckupplevelse som följt mig varje dag i nu 6 år!!!! Jag tror hon fattade då att jag inte tänkte gå med på vaginal förlossning.
    men jag fattar inte...har era aurora-bm ngt att "säga till om" om du förstår vad jag menar...ngn beslutande rätt, eller för de vidare information bara? min sa att att vi ska träffas 3gr o SEN ska min läkare få veta hur det har gått, alltså vänta i 3månader o sen ev få en nu tid till överläkaren...3MÅNADER!!!
  • beadis
    ior74 skrev 2008-04-11 10:36:45 följande:
    snart3barnsmamma: En aurora-bm har ingen beslutande rätt, men de kan säkert ge rekomendationer till läkarna. Mitt tips är att du går på dessa samtal, står på dig, gråt gärna, berätta precis hur du känner och framför allt ta gärna med din make/sambo. Min bm rekomenderade att min man skulle följa med på samtalet om snitt (vilket vi nu aldrig behövde ha). Jag förstår att 3 månader känns som en evighet, men det kan kanske hjälpa dig att tillslut få ett snitt. Jag ska iallafall hålla tummarna för att du får som du vill.
    mitt problem ligger ju i det att jag kommer inte hinna att njuta av denna graviditet alls, eftersom veckorna bara går o jag väntar. Jag menar jag kommer inte att glädjas över detta innan jag vet att jag får mitt snitt. Som läget är just nu, kommer jag inte få det så då är det bara o stå ut de sista månaderna.
    Sen får man bara hoppas att man inte hamnar i en förlossnings depression pga av att de tvingat mig till vaginal förlossning
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.