Fru U skrev 2008-04-09 18:37:28 följande:
Vi har ju faktiskt fritt vårdsökande, i alla fall i teorin, så ring nåt annat sjukhus, nån annan kommun eller som sagt ha en vän eller din make att göra detVar han med på förra förlossningen?
ja han var med på båda våra barns förlossningar. Han tyckte oxå det var väldigt jobbigt det som hände med Love i slutet...han trodde faktiskt inte att det skulle gå vägen o att han skulle dö.
Han var så blek i ansiktet o helt svimfärdig när de sprang i väg med mig till op-rummet, så han förstår o håller med, men han kan ju aldrig riktigt förstå allt, den smärtan, den skammen att inte kunna själv krysta ut bebisen utan behöva sugklocka med allt vad det innebär...jag rekommenderar det till ingen, speciellt inte om bebisen är så stor. Det kändes som ett övergrepp....att ngn står o trycker allt vad hon orkar på din mage o två läkaren sliter o drar i ditt underlil, HELT utan att du har NÅGOT att säga till om. Man är TOTALT utlämnad åt andra människors händer. Jag förstår ju att alla som var i det rummet var ju där för att hjälpa mig o bebisen MEN det känns inte mindre för det.