• Smuliz

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Svar på #1173
    Tessulago skrev 2008-04-29 09:56:51 följande:
    kan jag begära/önska att få bli sydd med självupplösande stygn istället för agraffer??har iaf skrivit det i mitt förlossningsbrev..
    Vilka är för- och nack-delar med stygn resp. agraffer?!

Jag fick såna där agraffer (häftklammer?) och jag tyckte de funka hur bra som helst, men de man pratar me rekommenderar bara stygn.

Är nyfiken på varför?! Nån som gjort båda delarna??
  • Smuliz

Jaha har det med övervikt/kroppshyddan å göra?! Med agraffer resp. tråd. För då får jag agraffer igen då Extra-kilon som man har

• Smuliz
    Svar på #1193
    Tessulago skrev 2008-04-29 12:42:15 följande:
    ärligt så vet jag inte vilka för och nackdelar det är..men agrafferna skrämmer mig lite..kan inte förklara, men tycker det verkar skrämmande..
    Ok ja mitt förra snitt blev ju akutsnitt så ja blev sövd och så, därför hade jag väl inget å säja till om då. Men jag har inte haft nåra besvär med agrafferna eller snittet så för min del spelar det ingen roll. Men som sagt, man har ju ingen fin mage av naturen, så då kanske det är naturligt att man inte bryr sej lika mycke, va vet jag.

Hade jag haft en fin platt mage skulle jag nog bry mej mera.

Sålänge de inte är mindre säkra (vilket jag inte vet än) än tråden så får det gå för mej.
  • Smuliz
    Svar på #1199
    AngiesMamma skrev 2008-04-29 14:45:56 följande:
    Är det egoistiskt av mig att säga redan nu att mitt bran inte kommer få syskon?Jag känner mig oerhört dum när ja säger o tänker så.. men orkar verligen inte en till.
    Absolut inte! Det är mer egoistiskt att säja "vi måste skaffa ett syskon för det borde alla barn ha" typ.

Jag sa ALDRIG mer efter min dotter pga jättejobbig grav med mycke sjukhusbesök. Sen efter 3,5år kom det där suget Så man måste absolut inte ha syskon, det känner man ju själv hur man vill ha det.
  • Smuliz

Där ser man

Visst har det ökat en hel del med snitten, men det här var första fallet jag har hört om, där mamman dött under ett planerat snitt... Tragiskt. Hemskt.

Tänker på pappan och bebisen nu.

Men hursomhelst så tycker jag ändå att du s3bm inte ska behöva lida så här mycket innan. Att dom inte har rätt att "plåga" dej och försöka vända om dej. Jag skulle definitivt ha bytt sjukhus nu när du fått svart på vitt att det är just "ditt" sjukhus policy att göra allt för att övertyga till vaginalt...

• Smuliz

Imorn ska jag till läkaren på spec.mv. Det är "sista" läkarbesöket + tillväxt-UL innan snittet

Nån som vet vad man pratar om då, vad hon går igenom mm?

För jag ska ju få tiden för snittet imorn me, så efter vad jag har läst här får man en "inskrivnings"-tid oxå, dan före snittet?! Eller har ja fel?! Där narkosläkaren går igenom en hel del med oss.

Ja jag vill veta det mesta nu, nån som vill dela med sej??

• Smuliz
    Svar på #1261
    Tuzza skrev 2008-05-04 13:18:03 följande:
    Imorgon smäller det..då får jag besked om jag får snitt eller ej..Är nervös så jag tror jag kräks....
    Ja just vi skulle ju dit "samtidigt" ska hålla tummisarna för dej
  • Smuliz

Hemkommen från spec.mv nu då.

Gick igenom det mesta inför snittet. Känns skönt

Så... den 20 maj då, då är det sagt att våran bebis ska pluppa ut till oss Känns både spännande å skrämmande på samma gång!

Hur har det gått för dej då Tuzza?

• Smuliz
    Svar på #1271
    siamusen skrev 2008-05-05 13:45:14 följande:
    Woohooo...Grattis till datum
    Tackar
  • Smuliz
    Svar på #1277
    Tuzza skrev 2008-05-05 17:07:04 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! *jublar av lycka* Fick mitt snitt beviljat på studs, inga problem alls!! Läkaren läste mitt brev och sa ja detta får vi ju ordna...! Så jag fick tom datum..3/6 kommer bebis! Känns helt makalöst ofattbart!!!!
    Jaaa va underbart Känns väl skönt nu?! Å det är rätt snart det oxå ju.

Skönt att det finns läkare som är mänskliga oxå, inte bara skitar som man läst en del om här...

Grattis!!
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.