ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Svar på #963
cameron skrev 2008-04-21 09:49:13 följande:
Sthlmsjävlar: Åh så söt lilla Hektor är! Nu längtar jag riktigt mkt efter min Tindra.Smuliz: Jag har skrivit ett förlossningsbrev och det gjorde jag även inför mitt förra snitt. I brevet nämner jag bl a kort att jag snittas pga förlossningsrädsla och att ett bra bemötande och att jag får så mkt info som möjligt är oerhört viktigt för mig (är så rädd för att känna mig överkörd och nonchalerad). Jag tar även upp att jag vill att navelsträngen ska klampas/klippas så sent som möjligt, påminner om att jag är Rh neg samt nämner hur viktigt det är för mig att inte behöva separeras från varken barn eller pappa (förutsatt att ingen akutsituation uppstår som gör att man måste dela på oss). Ja det här var nog mitt brev i stora drag Vad gäller det som du nämnde om bedöving och kateter så har man på mitt sjukhus rutinen att man alltid sätter bedövningen först. Jag tycker att det är konstigt att man inte gör lika på alla sjukhus för varför plåga mamman i onödan genom att sätta katetern innan bedövningenOk, jag är GBS-bärande, ska jag nämna det i mitt brev tycker du? Det är ju mest relevant vid en vaginal förlossning eftersom man måste ha dropp då, men det kanske är bäst å ta me även nu till mitt KS?!
Tack för tipsen iaf. Fler som vill dela me sej?