• Hektor

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Smuliz skrev 2008-03-25 19:07:50 följande:
    Ni som fått beviljat snitt redan. Är nyfiken bara, ska ni sövas eller ryggmärgsbedövas??
    Ryggmärgsbedövas

De som gör snitt pga förlossningsrädsla antar jag ska sövas eller har jag fel?!

Man hör ju och känner lukter så hade jag varit rädd hade jag aldrig vågat vara vaken
  • Hektor
    siamusen skrev 2008-03-25 19:42:30 följande:
    Vilka lukter?Jag har varit vaken vid båda mina, spinal alltsa. Häftig upplevelse
    Jag har ju varit med som sjukhuspersonal och då kände man hudlukt, blodlukt och man hör ju allting så för sjukhuskänsliga kan det vara väldigt jobbigt.

Ibland får de ju även bränna blodkärlen om de blöder för mycket och då luktar det bränt griskött :P
  • Hektor

Grattis till ett lyckat snitt!
    Grattis till ett godkänt snitt

Ni ser tjejer, stöttar vi varandra tillräckligt så går vi LÅNGT !

• Hektor

Jag tyckte programmet var jättebra igår

GUD det känns 100ggr bättre att jag ska göra snitt efter allt lidande/tappa kontroll/smärtan och allt jobbiga runt omkring en vaginal förlossning som man faktiskt får en bra inblick i här.

Helt sjukt de som skriver i tråden angående programmet att

- Det SKA göra ont att föda barn
    - Det SKA vara smärta
    - Man kommer närmare sitt barn som mamma om det är smärta
    - Klarar man inte smärta ska man fundera över om man verkligen ska skaffa barn

Alla kanske inte vill ha denna smärta, eller ha en gammaldags vaginal förlossning?

Hahahaha dessa människor är så otroligt inskränkta :P

• Hektor
    siamusen skrev 2008-03-27 12:22:06 följande:
    Hahahahahahahahahahaha Att folk ska ha sa mycket asikter om hur ANdRA ska föda barnFan vad jag är glad att jag inte bor i Sverige. Här är det ingen som bryr sig hur man föder eller hur man ammar/inte ammar sina barn.
    Är väl typiskt dessa inskränkta svenskar kan jag tänka mig ;)

Folk ska ju lägga sig i PRECIS allt, lägga näsan i blöt i det de inte har något med att göra
  • Hektor
    siamusen skrev 2008-03-27 12:30:11 följande:
    Alla i Sverige ska ju göra likadant, annars gör man felLite överdrivet kanske, men lite sa kânns det ibland.
    Fast sen är det ju många korkade människor här på fl som lägger sig i utan att ha kunskap om det de pratar om.
  • Hektor
    Vigrid skrev 2008-03-27 12:35:14 följande:
    Hej!Kan man få "vara med" i den här tråden? Jag har 3 planerade snitt bakom mej (2001, 2002 & 2004), jag är INTE gravid just nu men jag och min sambo pratar om ett barn till. får väl se när bara....... 
    Alla är välkomna :)
    Finns fortfarande tjejer som inte fått igenom sina snitt som kan behöva lite råd och stöd.
    Vilken stad o vilket sjukhus?
  • Hektor
    snart3barnsmamma skrev 2008-03-27 12:54:21 följande:
    klicka på kejsarsnitts länken till höger bara...
    HAHA tycker inte hon har några konkreta svar direkt.
    En riktig mes som knappt vågar öppna munnen

Varför säger de inget om vad som kan hända vid en vaginal förlossning?
    Är ju 100ggr fler saker som kan skada barnet och mamman
  • Hektor
    snart3barnsmamma skrev 2008-03-27 13:02:47 följande:
    precis, det är bara riskerna med kejsarsnitt som de tar upp, HELA tiden o överallt inom vården
    Och det är inga stora risker enligt mig med tanke på allt det som kan hända OCH händer under en vaginal förlossning...

På 2 min är barnet uppe ur magen så OJ vad farligt det måste vara :P
  • Hektor
    Vigrid skrev 2008-03-27 13:10:03 följande:
    Jo, men man måste ju ändå komma ihåg att det är en operation som man genomgår om man blir snittad. Inga operationer är komlpiationsfria, vad jag vet. Det är sååå, mycket som kan hända vid ett snitt. Men jag tor att det är mer komplikationer vid en vaginal förlossning.
    Inget händer under just själva snittet det är efteråt det tillstöter komplikationer
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.